Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Nokaut.pl wprowadza nowe rozwiązania: sklepom będzie łatwiej

Dobra wiadomość dla wszystkich właścicieli sklepów

internetowych: Nokaut.pl – porównywarka, która obecnie ma 2,5 mln

realnych użytkowników, 10 mln ofert w porównaniu i współpracuje z ponad

2500 e-sklepami wychodzi naprzeciw potrzebom wszystkich sprzedawców i

wprowadza nowe rozwiązanie ułatwiające sklepom podjęcie współpracy.

– Wprowadzamy integrację za pomocą pliku XML w formacie Google

Shopping, bo zależy nam na tym, by maksymalizować zasięg ofert

współpracujących z nami sprzedawców. Chcemy też oferować

współpracującym z nami sklepom możliwość wyboru najkorzystniejszych dla

siebie zestawów danych – mówi Anna Sykut, kierownik ds. Wsparcia

Sprzedaży w Nokaut.pl.

To ważna informacja dla przedstawicieli branży e-commerce, przede

wszystkim dlatego, że łączy sprawdzone rozwiązania i nowe możliwości.

Każdy sklep, aby rozpocząć współpracę z dowolną porównywarką cen,

potrzebuje odpowiednio przygotowanego pliku XML z dokładnymi opisami

ofert, umieszczanego na serwerze sklepu. Takie rozwiązanie umożliwia

integrację sklepu z porównywarką oraz bezproblemową aktualizację ofert

każdego dnia.

W przypadku największych platform sklepowych sprawa jest prosta –

to dostawca oprogramowania, najczęściej w panelu sklepu, udostępnia jego

właścicielowi gotowy adres pliku XML. Jednak w przypadku dedykowanego

oprogramowania to sklep musi samodzielnie przygotować plik XML zgodny

ze szczegółową instrukcją, inną dla każdej porównywarki. Tu pomocny staje

się dostępny już od kilkunastu miesięcy, ale wciąż traktowany przez niektóre

porównywarki jako nowinka, nie zaś “must have” format Google Shopping.

– W tym przypadku nie ma czegoś takiego jak wyłączność, sklep może

współpracować z dowolną ilością porównywarek cen aby maksymalizować

zasięg swojej oferty. Dlatego sklep, który współpracuje już z jakąkolwiek inną

porównywarką cen, może za pomocą tego samego pliku XML zintegrować

się z Nokaut.pl. Po drugie – takie rozwiązanie daje sklepom możliwość

wyboru, z jakiego pliku chcą korzystać. Poprawna i pełna integracja oraz

grupowanie ofert są uzależnione od jakości otrzymywanych od sklepów

danych. Jeśli sklep posiada kilka różnych plików XML, może udostępnić w

Nokaut.pl ten, w którym ma najwięcej potrzebnych danych np. więcej cech

produktów w parametrach dodatkowych. To korzyść zarówno dla samego

sklepu, jak i użytkowników porównywarki – wyjaśnia Anna Sykut.

Każdy właściciel e-sklepu zainteresowany zmianami i rozpoczęciem

współpracy z Nokaut.pl może dowiedzieć się więcej pisząc na adres

sklepy@nokaut.pl lub odwiedzając stronę www.grupanokaut.pl.

czytaj:   Nowy spot promocyjny Polski