Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Nowy Adkontekst siecią kontekstowo-behawioralną

Wraz z rebrandingiem Netsprint (“technology-driven marketing”), zmienia się identyfikacja wizualna oraz oferta sieci Adkontekst. Rozwój ma na celu skuteczniejsze wsparcie reklamodawców w pozyskiwaniu klientów i użytkowników. Główną zmianą w nowej ofercie jest wprowadzenie audience targetingu, który sprawia, że reklama precyzyjnie dotrze do użytkownika realnie zainteresowanego ofertą. Modyfikacjom została poddana również ContentStream – największa polska sieć content marketingu.

netsprint admonkey

Od 2005 roku Adkontekst systematycznie rozwijał się jako największa polska sieć reklamy kontekstowej, współpracując z powodzeniem z największymi polskimi portalami i reklamodawcami. W odpowiedzi na rosnące oczekiwania rynku (szczególnie w obszarze Performance Marketingu) od kilku lat trwały prace nad rozszerzeniem koncepcji sieci, tak aby reklamodawca w sposób elastyczny mógł wykorzystywać w jednym miejscu wszystkie sposoby targetowania, a jednocześnie móc zwiększyć przychody dla wydawców sieci.

Nowa wizja rozwoju sieci bazuje na koncepcji Customer Journey. W zależności od etapu procesu zakupowego (zainteresowanie, rozważanie oferty, transakcja, po transakcji) na jakim znajduje się użytkownik, Adkontekst umożliwia dobór metod targetowania (m. in. kontekst, audience-based, retargeting) i form reklamowych, optymalnych dla osiągnięcia celów zakładanych przez reklamodawcę. Zmianę komunikuje hasło – “sieć kontekstowo-behawioralna” oraz nowa identyfikacja wizualna marki, spójna z całym rebrandingiem Netsprint.

czytaj:   WhitePress® przejmuje platformę Blogs4shops

Kluczowym elementem zmiany jest zintegrowanie technologii Netsprint Adserver z platformą Netsprint Audience – unikalnym rozwiązaniem umożliwiającym łatwe i skuteczne budowanie profili marketingowych, bazujących na zachowaniach użytkownika w sieci. W efekcie możliwe staje się połączenie analizy kontekstowej strony internetowej, na której przebywa internauta, z analizą preferencji samego użytkownika (bazując na jego cookie).

Według badania Jumpstar równoczesne zastosowanie targetowania kontekstowego i behawioralnego podnosi o ponad 30% pozytywne nastawienie do marki oraz o 45% zwiększa intencje zakupowe. Jeszcze lepsze efekty przynosi wykorzystanie retargetingu. Bazując na 6-miesięcznych doświadczeniach Adkontekstu, można stwierdzić, że zwiększa on konwersję średnio o 380%.

czytaj:   Dom pełen zmian. Serial Ikea

Dzięki analizie potrzeb reklamodawców sieci oraz historii m.in. stron odwiedzanych przez użytkowników udało się stworzyć ponad 340 profili, które służą reklamodawcy do precyzyjnego określania grupy docelowej i kierowania emisji przekazu reklamowego. Klienci Adkontekst w ramach kampanii reklamowej oprócz kierowania emisji na dostępne profile mogą skorzystać z pomocy konsultanta Adkontekst, który przygotowuje dedykowany profil i przedstawia najbardziej skuteczne możliwości dotarcia do internautów z wykorzystaniem produktów Adkontekst. Warto też dodać, że reklamodawcy sieci mają możliwość, targetowania, na kategorie tematyczne, na określone witryny, geograficznie, a także na wybranych witrynach – demograficznie.

– Wykorzystanie dostępnych w nowej ofercie Adkontekst metod targetowania reklamy skutecznie porządkuje proces planowania i realizacji kampanii reklamowej. Bazując na profilach zainteresowań z większą łatwością jesteśmy w stanie pomóc określać grupę docelową i odpowiadać wspólnie z klientem na pytanie: “Do kogo chcemy dotrzeć?”. Dodając do tego targetowanie kontekstowe precyzyjnie wiemy w jakim momencie oraz gdzie będzie emitowany przekaz naszego klienta. W efekcie kampania emitowana jest maksymalnie precyzyjnie – komentuje Łukasz Duda, dyrektor biura reklamy Adkontekst.

czytaj:   Amsterdamskie klimaty - nowy serwis CROPP od Engine

Wraz z modyfikacjami w Adkontekst,  zmienia się również ContentStream, największa polska sieć content marketingu. Już rok po starcie emituje ona (w modelu CPC) zajawki do artykułów i innych treści użytecznych dla internautów, na ponad 600 serwisach partnerskich. Rozwój sieci jest odpowiedzią na rosnące znaczenie content marketingu, który pozwala internaucie nawiązać relacje z marką już na wczesnym etapie procesu zakupowego.

Nowe odsłony sieci Adkontekst i ContentStream są elementem strategii Netsprint, o której firma poinformowała w lutym 2013 roku. Aktywność firmy podzielona została na 4 obszary, odpowiadające naturalnemu cyklowi potrzeb marketerów. Adkontekst i ContentStream to marki, które odpowiadają za realizację potrzeb Bring i Monetize, czyli pozyskiwania nowych klientów i użytkowników oraz zwiększenie przychodów z serwisów.


Źródło:  mat. pras.