Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Nowy Adkontekst siecią kontekstowo-behawioralną

Wraz z rebrandingiem Netsprint (“technology-driven marketing”), zmienia się identyfikacja wizualna oraz oferta sieci Adkontekst. Rozwój ma na celu skuteczniejsze wsparcie reklamodawców w pozyskiwaniu klientów i użytkowników. Główną zmianą w nowej ofercie jest wprowadzenie audience targetingu, który sprawia, że reklama precyzyjnie dotrze do użytkownika realnie zainteresowanego ofertą. Modyfikacjom została poddana również ContentStream – największa polska sieć content marketingu.

netsprint admonkey

Od 2005 roku Adkontekst systematycznie rozwijał się jako największa polska sieć reklamy kontekstowej, współpracując z powodzeniem z największymi polskimi portalami i reklamodawcami. W odpowiedzi na rosnące oczekiwania rynku (szczególnie w obszarze Performance Marketingu) od kilku lat trwały prace nad rozszerzeniem koncepcji sieci, tak aby reklamodawca w sposób elastyczny mógł wykorzystywać w jednym miejscu wszystkie sposoby targetowania, a jednocześnie móc zwiększyć przychody dla wydawców sieci.

Nowa wizja rozwoju sieci bazuje na koncepcji Customer Journey. W zależności od etapu procesu zakupowego (zainteresowanie, rozważanie oferty, transakcja, po transakcji) na jakim znajduje się użytkownik, Adkontekst umożliwia dobór metod targetowania (m. in. kontekst, audience-based, retargeting) i form reklamowych, optymalnych dla osiągnięcia celów zakładanych przez reklamodawcę. Zmianę komunikuje hasło – “sieć kontekstowo-behawioralna” oraz nowa identyfikacja wizualna marki, spójna z całym rebrandingiem Netsprint.

czytaj:   Kiedy rebranding staje się katastrofą

Kluczowym elementem zmiany jest zintegrowanie technologii Netsprint Adserver z platformą Netsprint Audience – unikalnym rozwiązaniem umożliwiającym łatwe i skuteczne budowanie profili marketingowych, bazujących na zachowaniach użytkownika w sieci. W efekcie możliwe staje się połączenie analizy kontekstowej strony internetowej, na której przebywa internauta, z analizą preferencji samego użytkownika (bazując na jego cookie).

Według badania Jumpstar równoczesne zastosowanie targetowania kontekstowego i behawioralnego podnosi o ponad 30% pozytywne nastawienie do marki oraz o 45% zwiększa intencje zakupowe. Jeszcze lepsze efekty przynosi wykorzystanie retargetingu. Bazując na 6-miesięcznych doświadczeniach Adkontekstu, można stwierdzić, że zwiększa on konwersję średnio o 380%.

czytaj:   Spójny wizerunek uczelni to oręż w walce o studenta

Dzięki analizie potrzeb reklamodawców sieci oraz historii m.in. stron odwiedzanych przez użytkowników udało się stworzyć ponad 340 profili, które służą reklamodawcy do precyzyjnego określania grupy docelowej i kierowania emisji przekazu reklamowego. Klienci Adkontekst w ramach kampanii reklamowej oprócz kierowania emisji na dostępne profile mogą skorzystać z pomocy konsultanta Adkontekst, który przygotowuje dedykowany profil i przedstawia najbardziej skuteczne możliwości dotarcia do internautów z wykorzystaniem produktów Adkontekst. Warto też dodać, że reklamodawcy sieci mają możliwość, targetowania, na kategorie tematyczne, na określone witryny, geograficznie, a także na wybranych witrynach – demograficznie.

– Wykorzystanie dostępnych w nowej ofercie Adkontekst metod targetowania reklamy skutecznie porządkuje proces planowania i realizacji kampanii reklamowej. Bazując na profilach zainteresowań z większą łatwością jesteśmy w stanie pomóc określać grupę docelową i odpowiadać wspólnie z klientem na pytanie: “Do kogo chcemy dotrzeć?”. Dodając do tego targetowanie kontekstowe precyzyjnie wiemy w jakim momencie oraz gdzie będzie emitowany przekaz naszego klienta. W efekcie kampania emitowana jest maksymalnie precyzyjnie – komentuje Łukasz Duda, dyrektor biura reklamy Adkontekst.

czytaj:   Prasa nie sprzeda się w sieci, czyli jak przyciągnąć czytelnika w internecie (cz.1 – nagłówki)

Wraz z modyfikacjami w Adkontekst,  zmienia się również ContentStream, największa polska sieć content marketingu. Już rok po starcie emituje ona (w modelu CPC) zajawki do artykułów i innych treści użytecznych dla internautów, na ponad 600 serwisach partnerskich. Rozwój sieci jest odpowiedzią na rosnące znaczenie content marketingu, który pozwala internaucie nawiązać relacje z marką już na wczesnym etapie procesu zakupowego.

Nowe odsłony sieci Adkontekst i ContentStream są elementem strategii Netsprint, o której firma poinformowała w lutym 2013 roku. Aktywność firmy podzielona została na 4 obszary, odpowiadające naturalnemu cyklowi potrzeb marketerów. Adkontekst i ContentStream to marki, które odpowiadają za realizację potrzeb Bring i Monetize, czyli pozyskiwania nowych klientów i użytkowników oraz zwiększenie przychodów z serwisów.


Źródło:  mat. pras.