Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Pakiet Wygadany w Orange pod lupą

Przedmiotem skargi skierowanej do Rady Reklamy była reklama na portalu Facebook – Pakiet Wygadany w Orange. Eksperci odrzucili wniosek, stwierdzając, iż reklama nie naruszenia norm Kodeksu Etyki Reklamy.
Orange Polska FB screen
Treść skargi była następująca: “w dniu wczorajszym (tj. 24.09.2012) Orange Polska na swojej stronie na portalu Facebook umieściła reklamę Pakietu Wygadany. Reklama informuje klientów, że stawka za minutę połączenia ze wszystkimi sieciami w tym pakiecie wynosi 18 gr oraz, że pakiet kosztuje 9 zł i jest ważny 30 dni. Brakuje jednakże informacji o tym, że w pakiecie dostępnych jest do wykorzystania zaledwie 50 minut. Po podsumowaniu okazuje się zatem, że każda minuta w pakiecie kosztuje aż 36 groszy, podczas gdy normalna stawka wynosi tylko 29 groszy za minutę. Ponieważ reklama nie zawiera istotnej informacji dotyczącej liczby minut w pakiecie należy uznać, że reklamodawca celowo próbuje wprowadzić swoich klientów w błąd “.

Mimo poparcia skargi przez arbitra – referenta, Zespół Rady Reklamy nie dopatrzył się w przedmiotowej reklamie naruszenia norm Kodeksu Etyki Reklamy, uznając, że taka forma przekazu nie wprowadza konsumentów w błąd, ani nie wykorzystuje ich braku doświadczenia lub wiedzy.


Źródło: Rada Etyki Reklamy