w

Pieniądze mogą pokonać raka

Pieniądze mogą pokonać raka

Od 15 marca na ekranach kin, TV oraz na największych portalach w Polsce pojawi się wyjątkowa kampania DDB Warszawa i Platige Image, która ma przełamać schematy dotyczące postrzegania choroby nowotworowej. Widzowie przewrotnej produkcji, przygotowanej przez zespół Platige Image dla Fundacji Alivia, staną się świadkami niezwykłej walki dwóch symbolicznych postaci…

Alivia_1

W tytanicznej, półtoraminutowej walce z potężną postacią raka zmierzy się świnka – skarbonka, symbolizująca pieniądze. Animacja oddaje prosty przekaz, na którym opiera się filozofia działania Alivii – Fundacji Onkologicznej Osób Młodych oraz opracowana przez DDB Warszawa strategia: „Pieniądze mogą pokonać raka”. Świnka wygrywa symboliczną walkę – tak jak codziennie tysiące ludzi, dzięki często drogiemu leczeniu, mogą wygrać swoje zmagania z rakiem. Celem kampanii jest pokazanie bardzo wprost tego mechanizmu i wsparcie Fundacji w pozyskiwaniu środków na walkę z chorobą jej podopiecznych.

[youtuber youtube=’http://www.youtube.com/watch?v=3v8Ai90yyLs&feature=youtu.be’]

Wiele osób myśli, że rak to już koniec. Wyrok. W kampanii „Pieniądze mogą pokonać raka” chcemy powiedzieć, że to nie jest łatwa walka, ale można ją wygrać! Rzeczywistość jest brutalna. Taka też jest nasza kampania, jednak jednocześnie jej przekaz jest bardzo pozytywny: zagrzewa do walki i daje nadzieję na zwycięstwo! Nie chcemy słodzić, wzbudzać litości czy wyciskać łez. Chcemy zachęcić do działania – mówi Aleksandra Jurkiewicz, Strategy Director DDB Warszawa.

Alivia_2

– Pieniądze są naszym najważniejszym orężem, ponieważ NFZ nie finansuje części najnowszych lub eksperymentalnych metod leczenia – dlatego wielu chorych nie może z nich skorzystać. O jakich kwotach mówimy? Leczenie jednej osoby czasem oznacza jednorazowy wydatek kilkuset tysięcy złotych, a czasem trwa latami i może kosztować od kilku do kilkudziesięciu tysięcy miesięcznie. Kwoty te przekraczają możliwości finansowe praktycznie każdego z nas, dlatego właśnie potrzebne jest dodatkowe wsparcie finansowe i to naprawdę wielu ludzi. Jedną z jego form może być przekazanie 1% podatku. Wystarczy w PIT wpisać KRS Alivii: 0000358654  – mówi Agata Polińska z Fundacji Alivia.

Alivia_3

Kampania będzie obecna w telewizji (głównie kanały tematyczne), a także w sieciach kin i na ekranach LED, gdzie spot będzie wyświetlany w okresie od 20 do 30 kwietnia. W połowie marca ruszy także kampania na największych portalach horyzontalnych (wp.pl, Interia.pl, o2.pl), która potrwa do końca kwietnia. Zaplanowano także kreacje prasowe (m.in. Rzeczpospolita, Polityka, Forum, Super Express, DGP) oraz outdoor (citylighty AMS). W planowanie mediów zaangażowane są OMD, Equinox, Initiative. Kampanii towarzyszyć będzie także szerokie wsparcie PR w mediach opinii, za które odpowiada agencja Rc2 – Raczkiewicz Chenczke Consultants. Reżyserem filmu jest Damian Nenow, autor m.in. nagradzanego na międzynarodowych konkursach i będącego jednym z 10 filmów, które w 2012 roku ubiegały się o nominację do Oscarów, krótkometrażowego filmu animowanego „Paths of Hate”. Za udźwiękowienie odpowiadał Kuba Pietrzak, reżyser dźwięku, 4-krotny laureat nagrody KTR w kategorii udźwiękowienie. W spocie został wykorzystany fragment utworu zespołu Archive „Fuck you”.

W kolejnych miesiącach Alivia planuje również stworzyć system internetowy, który ma być miejscem wirtualnych spotkań, wymiany informacji i dzielenia się doświadczeniami związanymi z chorobą nowotworową, miejscem dla chorych, ich rodzin i przyjaciół oraz dla tych, którzy już zetknęli się z rakiem i teraz chcą innym pomóc z nim walczyć.

źródło: mat. pras.

Nowy adkontekst siecią kontekstowo-behawioralną

Nowy Adkontekst siecią kontekstowo-behawioralną

Top 22 boskich reklam

Top 22 boskich reklam