Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Pinterest – tworzenie własnej marki

Coraz częściej używamy kont na portalach społecznościowych, żeby pozyskać zainteresowanie potencjalnych pracodawców. Teraz, obok Facebooka i Twittera, mamy kolejną możliwość wykreowania swojego wizerunku w sieci – portal Pinterest.

Czym jest Pinterest?

Pinterest działa jak tablica ogłoszeniowa. Jest oparty na zasadzie zorganizowanych pinboardów, które tworzą użytkownicy. W ostatnich miesiącach portal uwolnił się od wizerunku przesłodzonego, “szczeniackiego” portalu (witryn utrzymujących się w takim duchu jest w Internecie na pęczki). Nagły wzrost popularności pozwolił Pinterest rozwinąć skrzydła i stać się poważnym graczem wśród portali społecznościowych, posiadającym już 6 milionów użytkowników.

Założenie konta na Pinterest wymaga zaproszenia, jednak jest to warte zachodu, ponieważ jest to świeży, innowacyjny sposób na stworzenie w sieci swojego portfolio. O profil nie trzeba się non-stop troszczyć, nie ma też ryzyka, że jeden z naszych wątpliwych znajomych oznaczy nas na zdjęciu z wydarzenie, którego nie pamiętamy, bądź nie chcemy pamiętać.

czytaj:   Jak budować biznes w oparciu o media społecznościowe? [Social Media Convent]

Jak zaprezentować się na Pinterest? To łatwe!

Na początku musimy oczywiście dostać zaproszenie do założenia swojego profilu na Pinterest. Drugim warunkiem jest posiadanie konta na Twitterze lub Facebooku. Dzięki temu mamy możliwość przerzucania treści pomiędzy naszymi kontami. Poza tym nie musimy wypełniać żadnych formularzy, ani zamieszczać informacji o sobie. Izaczynamy tworzyć swoją własną tablicę 🙂 Prawda, że proste?

czytaj:   Orange Polska liderem rankingu marek na polskim Snapchacie

Tworzenie własnej marki

Ważne jest nadanie jej chwytliwej, przyciągającej uwagę nazwy tak, aby przyciągnąć potencjalnego pracodawcę.
Teraz czas na przypinanie. Zamieszczaj na swojej tablicy co chcesz i jak chcesz: CV, prezentację swoich możliwości, prace artystyczne, pomysły, projekty, wycinki prasowe, pliki video.Trzeba zorganizować swoją przestrzeń tak, żeby zdobyć zainteresowanie i wyeksponować najważniejsze informacje.

Tworzymy dzięki temu własną markę. Oglądający muszą zrozumieć kim jest osoba, której tablicę oglądają.  Żeby być zauważonym, trzeba się też dzielić. Publikowanie linków do swojego pinboardu na Facebooku, Twitterze, swojej stronie internetowej bardzo pomaga w promocji tablicy.

czytaj:   Najnowsze trendy w e-commerce, social media i programowaniu na konferencji Łódź Jungle Web 2015

W nudnym i szarym świecie identycznych życiorysów i banalnych listów motywacyjnych Pinterest jest nowoczesnym sposobem na szukanie pracy . Pinboard może pomóc przebić się przez monotonię i wyrazić siebie na rynku pracy. Świat się rozwija, poszukuje nowych środków, więc w tym szaleństwie może kryć się metoda i może ktoś doceni naszą kreatywność i innowacyjość.