Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Projektowanie, rola i obecność w mediach kampanii społecznych. Relacja ze spotkania z cyklu „Kawa, herbata, PR”

15 stycznia w siedzibie Pracowni Badań i Innowacji Społecznych „Stocznia” odbyło się kolejne bezpłatne spotkanie edukacyjne w ramach projektu „Kawa, herbata, PR”, którego pomysłodawcą i organizatorem jest Związek Firm Public Relations. Tym razem, tematem wydarzenia były kampanie społeczne.

AIMG_7483

Spotkanie rozpoczął powitaniem prelegentów i uczestników moderator debaty – Rafał Szymczak, Prezes Związku Firm Public Relations.

Wśród zaproszonych gości znalazła się Izabela Sałamacha, Associate Director w dziale Healthcare, Hill+Knowlton Strategies, która przedstawiła kampanię społeczną „Mam haka na raka”. Uczestnicy dowiedzieli się, jak powstał pomysł na kampanię, do kogo jest ona kierowana i jakie efekty przynosi jej realizacja. Izabela Sałamacha mówiła także, w kontekście prezentowanej kampanii, o miernikach mierzenia zaangażowania społecznego i roli kampanii społecznych w budowie świadomości społecznej w zakresie profilaktyki przeciw rakowi.

czytaj:   On Board PR Ecco Network na międzynarodowej konferencji dot. komunikacji kryzysowej w social mediach

O współpracy z mediami, istocie Internetu i social media, efektywności kampanii społecznych oraz ich obecności w reklamie outdoorowej mówiła Malina Wieczorek, Director Telescope, która zaprezentowała kampanię „SM – WALCZ O SIEBIE”. Uczestnicy wydarzenia mogli także zapoznać się z wynikami badania konsumenckiego dotyczącego perspektywy postrzegania stwardnienia rozsianego przez chorych i społeczeństwo.

Kuba Wygnański, CEO w Pracowni Badań i Innowacji Społecznych „Stocznia” mówił natomiast o możliwościach i ograniczeniach w zakresie prezentacji kampanii społecznych w telewizji, pracach nad zmianą i zakresem dostępu do ich emisji w mediach, różnicach między filantropią a realnym społecznym zaangażowaniu. Wskazał również, że kampanie społeczne nie mogą być formą kryptoreklamy ani działań fundraisingowych.

czytaj:   Trendy w oznakowaniach retail

Prelegenci zgodzili się co do faktu, że kampanie społeczne mają pełnić rolę edukacyjną, wspierającą potrzebujących, uświadamiającą oraz, że powinny one wpływać na zmianę postaw.

W debatę zaangażowani byli także uczestnicy, których frekwencja była najwyższa w historii projektu „Kawa, herbata, PR”.

Efektem wydarzenia jest także deklaracja przedstawicieli ZFPR, organizacji pozarządowych i środowiska agencji PR dotycząca podjęcia prac nad standaryzacją dobrych praktyk w przygotowaniu i realizacji kampanii społecznych.


Źródło: mat. pras.