Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Reklama Open Finance wprowadza w błąd

Do Komisji Etyki Reklamy wpłynęła skarga przeciwko Open Finance S.A., której przedmiotem była reklama wysyłana w formie mailingu do potencjalnych klientów. Wysyłana wiadomość zawierała obietnicę „BIK odbierz w 5 minut”.

Konsument w swojej skardze uzasadniał, iż: „dostałem dzisiaj mailing o treści: “Szybsza decyzja kredytowa z wnioskiem o raport BIK. Odbierz raport BIK w 5 minut” Wypełniłem wniosek (3 kroki, dużo danych osobowych) raczej dlatego, że jestem ciekaw co jest w moim raporcie BIK niż ze względu na zainteresowanie kredytem. Po wypełnieniu wniosku, podaniu przeze mnie wszystkich danych osobowych – otrzymałem informację… “Nasz konsultant skontaktuje się z Państwem w ciągu 48 godzin” Delikatnie mówiąc, reklama wprowadza w błąd.” Arbiter – referent poparł skargę konsumenta, akcentując, że jest niezgodna z Kodeksem Etyki Reklamy.

czytaj:   Czarny Piątek nie musi być czarny, a Walentynki różowe!

W pisemnej odpowiedzi Open Finance zaznaczył, że powyższa kampania była przedmiotem wcześniejszej  kontroli Generalnego Inspektora Danych, który nie stwierdził nieprawidłowości. Ponadto dane osobowe, potrzebne do wypełnienia formularza były niezbędne w celu złożenia zapytania do Biura Informacji Kredytowej.

Pomimo tłumaczeń skarżonego, Zespół Orzekający stwierdził, że obietnica zawarta w reklamie, iż konsument otrzyma „darmowy Raport BIK w 5 minut” nie została dotrzymana. Konsument nie może otrzymać tego Raportu bez osobistego spotkania z konsultantem, co w reklamie nie zostało zaznaczone.

czytaj:   Dlaczego warto segmentować swoich odbiorców?

Dlatego, Zespół Orzekający uznał, że reklama wprowadza konsumentów w błąd i nadużywa ich zaufania.