Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Ruszyła kampania na rzecz odpowiedzialnego picia alkoholu

The European Forum for Responsible Drinking (europejskie forum na rzecz odpowiedzialnego spożywania alkoholu – EFRD), w skład którego wchodzą producenci i dystrybutorzy jednych z najbardziej znanych marek alkoholowych na świecie, m.in. Bacardi, Diageo i Pernod Ricard, rozpoczęło kampanię medialną skierowaną do specjalistów od marketingu i reklamy w celu rozpowszechniania idei tzw. odpowiedzialnego spożywania alkoholu.

Jesienią ubiegłego roku Distilled Spirits Council of the United States (rada producentów napojów spirytusowych – DISCUS) opracowała zbiór zasad, określających jakiego typu treści mogą pojawiać się w reklamach napojów alkoholowych umieszczanych na portalach społecznościowych.

EFRD podążyło śladami amerykańskiej rady producentów i umieściło na swojej stronie internetowej pomoce szkoleniowe z zakresu „responsible drinking”, z których mogą skorzystać agencje reklamowe współpracujące z producentami alkoholi. Regulacje dotyczące reklamy alkoholu zawarte w kodeksie EFRD ograniczają użytkownikom Facebooka, którzy nie ukończyli osiemnastego roku życia, dostęp do oficjalnych stron marek alkoholowych.