Kilka słów o przykładzie kampanii społecznej na Instagramie. Wcześniej przedstawialiśmy już możliwości Instagramu w kampaniach reklamowych. Dziś nadszedł czas na kampanię społeczną z wykorzystaniem Instagramu.
Tylko pozostaje pytanie – czemu ma to służyć?
Mowa tu o francuskiej kampanii boobstagram – dotyczącej raka piersi. Technicznie nie różni się niczym od innych kampanii – zdjęcia wysyła się na maila i taguje się w określony sposób (#boobs) i lądują na serwisie poświęconym kampanii boobstagram.fr.
Założyciele tłumaczą, że dobrze jest pokazywać piersi w internecie, ale jeszcze lepiej pokazywać je swojemu lekarzowi. Kampania skierowana jest do osób młodych, które korzystają ze smartfonów i aplikacji mobilnych.
Ja rozumiem, że już nie ma miejsca w świecie na kampanie społeczne w tonie moralizatorskim, które wzbudzają u odbiorców raczej strach, niż chęć przebadania się, ale kompletnie nie rozumiem jak zrobienie zdjęć cyckom ma w jakikolwiek sposób wpłynąć na liczbę kobiet odwiedzających lekarza…