Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

San Markos tworzy nową strategię dla marki Herbapol

Herbapol Lublin S.A., producent herbat ziołowych, syropów spożywczych i produktów zielarskich, wdraża nową strategię marki. Komunikacja pod hasłem „Masz to w naturze” rozpocznie się jeszcze w tym roku. W pierwszych miesiącach 2013 r. konsumenci dostrzegą kluczowe zmiany w wizerunku marki, która ma ponad 60-letnią tradycję.

herbapol_strategia_san-markos

Założeniem nowej strategii marketingowej Herbapolu było dodanie do charakteru marki bardziej uniwersalnego elementu emocjonalnego oraz dotarcie do młodszych konsumentów. Chcemy, aby Herbapol był marką jeszcze bliższą ludziom. Bliską w przenośni – budzącą ciepłe emocje i kojarzącą się z dobrymi, trwałymi wartościami, oraz bliską dosłownie – zawsze będącą „pod ręką”, na stole lub półce w kuchni – mówi Roman Górny, prezes zarządu Herbapolu. Kluczem do strategii „Masz to w naturze” jest koncepcja współistnienia i podobieństwa światów: natury oraz ludzkiego. Przekazy reklamowe pokażą zachowania ludzi jako odzwierciedlenie zjawisk przyrody. Skupią się na podkreśleniu najważniejszych wartości takich jak troska, wspólne przeżywanie najgłębszych emocji, szacunek, dawanie i korzystanie z oparcia innych. Herbapol chce przypomnieć, że wartości te, pomimo zachodzących w świecie zmian, pozostają niezmiennie najważniejsze.

czytaj:   Kinder Niespodzianka ma już 40 lat



Z marketingowego punktu widzenia to, że Herbapol jest marką powszechnie znaną, szanowaną od pokoleń, kojarzącą się z naturą i zdrowiem oraz odwołującą się do wspomnień z dzieciństwa, powinno być sporym ułatwieniem. W rzeczywistości stworzenie zupełnie nowej platformy komunikacji, która pielęgnowałaby tradycyjny charakter marki a jednocześnie pozwoliła dotrzeć do młodych, żyjących w świecie nowoczesności konsumentów, stanowiło spore wyzwanie – mówi Tadeusz Czarniecki, dyrektor marketingu Herbapolu.

Przedstawiciele agencji reklamowej San Markos, która opracowała założenia platformy „Masz to w naturze”, twierdzą, że wyjątkowa była sama formuła współpracy. Zarząd Herbapolu był bardzo mocno zaangażowany w cały proces. Dzięki temu udało nam się wychwycić rzeczy, które są ważne nie tylko dla marki, ale i dla ludzi, którzy za nią stoją. Wierzę, że to co wspólnie stworzyliśmy, przełoży się na nowe postrzeganie Herbapolu, który nie tylko szanujemy, ale też lubimy. Ta marka zasługuje na przywrócenie jej blasku – mówi Karol Gajewski, managing director San Markos.

Herbapol wdroży nową strategię marketingową na wielu płaszczyznach, zaczynając od liftingu logotypu, poprzez zmianę facingów opakowań aż po kampanię telewizyjną i inne aktywności marketingowe. Opakowania zostaną zmienione zgodnie z drugim nurtem nowej strategii, czyli trendem retronowoczesności: będą w nich wykorzystane wzory ludowe z różnych regionów Polski, a całość designu nawiąże do tradycyjnego charakteru marki. Zmiana opakowań obejmie wszystkie submarki, m.in. Owocową Spiżarnię (syropy), Herbaciany Ogród (herbaty owocowe) oraz Zielnik Polski (herbaty ziołowe).

Pierwszą odsłonę kampanii, w tym dwa 30-sekundowe spoty, które wyreżyserował Marek Dawid, będziemy mogli zobaczyć już w listopadzie. Wtedy wystartuje też kampania outdoorowa. Jednocześnie do sklepów sukcesywnie zaczną trafiać produkty w nowych opakowaniach.

Nową strategię marketingową stworzył, pod kierunkiem Dyrektora Marketingu Tadeusza Czarnieckiego, Zespół Herbapol Lublin wspólnie z agencją reklamową San Markos. San Markos odpowiadała również za opracowanie nowej platformy komunikacji oraz kreację kampanii. Liftingiem logo i nowymi projektami opakowań zajął się Art&Craft, a zakupem mediów OMD. Spoty reklamowe wyprodukował Lemonfilm.


źródło: compress.com.pl