Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Skuteczne formaty reklamowe. Gemius AdMonitor.

Gemius przedstawił właśnie wyniki raportu Gemius AdMonitor za II półrocze 2011 roku. Wyniki są dla rynku Europy Środkowo-Wschodniej.

 

Analizie poddano sześć wybranych rynków europejskich – bułgarski, czeski, węgierski, polski, słowacki oraz rumuński.
Miejsce na stanowisku lidera pod względem średniego CTR zdobyła Polska, która wyprzedziła tym samym Słowację, zajmującą pierwsze miejsce w wynikach za I półrocze 2011 roku. Średni CTR dla rynku polskiego wyniósł 0,6% (wzrost o 10pp. względem wyniku za I połowę 2011 roku).

Co ciekawe, wysokie wyniki CTR nie wpływają na popularność danego formatu reklamy. Tradycyjne banery – mimo, że generują mniej kliknięć – cieszą się bardzo dużą popularnością we wszystkich krajach uwzględnionych w analizie. Zgodnie z wynikami raportu gemiusAdMonitor za II półrocze 2011 roku, udział standardowych formatów reklamy przekroczył 85% wszystkich kampanii mierzonych na 6 wspomnianych powyżej rynkach.

kontekst, kobieta z laptopem

Jakie formaty?

Najlepiej klikalnym formatem jest Pre-roll. Format ten osiągnął najwyższy wynik CTR na 5 z 6 badanych rynków (z wyjątkiem Republiki Czeskiej). Pre-roll jest drugą najczęściej stosowaną formą reklamy w Polsce. W Bułgarii natomiast – w kraju, gdzie generuje on najwięcej kliknięć – nie uzyskał jeszcze tak silnej pozycji.

Do innych, najskuteczniejszych formatów reklamy internetowej w badanych przez Gemius krajach Europy Środkowo-Wschodniej zaliczyć można: Video, Tapety i Toplayer.

Jakie branże?

Największy udział emisji reklam w większości z poddanych analizie krajów, zwłaszcza w Republice Czeskiej (ponad 31%) i na Węgrzech (ponad 33 %), odnotowano w branży: „Finanse, Ubezpieczenia oraz Domy maklerskie”. Wśród najaktywniejszych reklamodawców w Europie Środkowej i Wschodniej są także firmy działające w sektorach: „Telekomunikacja”, „Czas wolny”, „Handel”, „Żywność” oraz „Motoryzacja”. Co ciekawe, nie oznacza to jednak, że firmy z wyżej wymienionych branż cieszą się największym zainteresowaniem internautów.

Na zaangażowanie internautów w reklamy online firm z poszczególnych sektorów rynku, wpływ mają indywidualne, charakterystyczne dla danego kraju czynniki. I tak, w Bułgarii, użytkownicy sieci najchętniej klikają w reklamy dotyczące leków, podczas gdy w Czechach i Rumunii, największą popularnością cieszą się kreacje dotyczące odzieży oraz akcesoriów, a uwagę Polaków przyciągają częściej produkty gospodarstwa domowego.

Kwartalne raporty gemiusAdMonitor są dostępne na rynku polskim, bułgarskim, czeskim, węgierskim, rumuńskim i słowackim.