Organizatorzy konferencji Social Media Day Poland: Inside Culture! zapraszają 3 grudnia na
kolejne spotkanie pasjonatów mediów społecznościowych. – Podczas 15. edycji wydarzenia
zagłębimy się w sferę kultury i sprawdzimy czy znajdziemy ją na portalach
społecznościowych. Poznamy trendy wydarzeń kulturalnych, porozmawiamy o digitalizacji
kultury, a także sprawdzimy jak muzea radzą sobie w dobie cyfryzacji mediów – zapowiada
Sylwia Wojtkowska, PR Manager w agencji Publicon PR, będącej pomysłodawcą
wydarzenia.
3 grudnia we wrocławskim Kinie Nowe Horyzonty uczestnicy po raz kolejny będą mieli szansę
wysłuchać prelekcji reprezentantów branży social media oraz spotkać przedstawicieli
najważniejszych instytucji kultury w Polsce. Wydarzenie zostanie podzielone na dwie części:
warsztatową oraz konferencyjną.
Warsztaty | PR kultury
Podczas szkolenia prowadzący udowodnią, że istnieje takie pojęcie jak „PR kultury” – zapoznają
z technikami kreowania wizerunku instytucji oraz wydarzeń kulturalnych, przekażą wiedzę
dotyczącą opracowania strategii PR i organizacji eventów. Przedstawią w jaki sposób można
przeprowadzić skuteczną promocję wydarzenia, placówki lub organizacji. Dla niewierzących
w potencjał social mediów pokażą, że Instagram może być idealnym narzędziem do promocji
muzeum, a dzięki aplikacji mobilnej Snapchat zwiększymy zainteresowanie młodych widzów.
Warsztaty dedykowane są dla pracowników instytucji kultury, kuratorów projektów, współtwórców
wydarzeń, artystów, aktywistów, promotorów oraz popularyzatorów kultury.
Konferencja | Inside Culture
Podczas otwartej konferencji będziemy mieli okazję poznać przedstawicieli z szeroko pojętej
branży kultury. Gośćmi wydarzenia będą: Ewelina Czechowicz (MOCAK), Van Anh Dam (Loesje
Poland), Jakub Górnicki (Crazy Copter), Tomasz Kudła (ESK Wrocław 2016), Alicja Wróblewska
(Krakowskie Biuro Festiwalowe), Artur Szklener (Narodowy Instytut Fryderyka Chopina), Łukasz
Jadaś (Instytut Monitorowania Mediów), Jan Kowalski i Miram Kołak (Narodowe Centrum Kultury),
Kamil Pawłowicz (Janmedia Interactive).
W trakcie spotkania zostaną poruszone tematy dotyczące nowoczesnych rozwiązań dla sektora
kultury. Prelegenci przedstawią najlepsze przykłady wykorzystania nowych technologii do promocji
sektora kultury i sztuki, a także pokażą w jaki sposób organizować eventy, aby zyskały one szeroki
buzz w mediach. Po części oficjalnej organizatorzy zapraszają na after party w Pubie Marynka.
Program konferencji Social Media Day Poland: Inside Culture!
3 grudnia, Kino Nowe Horyzonty
17:30 – Rejestracja gości
17:40 – Muzeum w świecie hyperconnected. Nowe technologie w komunikacji i wspieraniu
doświadczenia zwiedzających – Ewelina Czechowicz, MOCAK Muzeum Sztuki Współczesnej
w Krakowie
18:00 – Czy burczy Ci czasem w głowie? – Kreatywne pisanie z Loesje jako narzędzie dla
copywritingu, edukacji, kultury i zmiany społecznej – Van Anh Dam, Loesje Poland
18:20 – 27 mostów, 27 wydarzeń, 10 dronów – jedno miasto. Case study #mostyWRO – projektu
realizowanego w ramach Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016 – Jakub Górnicki, Crazy
Copter oraz Tomasz Kudła, ESK Wrocław 2016
18:40 – Od obserwacji do akcji, czyli jak poprzez Social Media zaangażować odbiorców wydarzeń
kulturalnych, zarówno tych internetowo aktywnych, jak i tych wolących świat analogowy? –
Alicja Wróblewska, Krakowskie Biuro Festiwalowe
19:00 – O ważne treści w mediach! – Artur Szklener, Narodowy Instytut Fryderyka Chopina
19:20 – Alternatywa to nowy mainstream. Lekcje digital marketingu od gwiazd indie rocka –
Łukasz Jadaś, Instytut Monitorowania Mediów
19:40 – Obecność Narodowego Centrum Kultury w mediach społecznościowych – Miriam Kołak,
Jan Kowalski, Narodowe Centrum Kultury
20:00 – Streaming – medium przyszłości – Kamil Pawłowicz, Janmedia Interactive
20:20 – Zakończenie konferencji
21:00 – After party, Pub Marynka Piwo i Aperitivo
Na Social Media Day Poland: Inside Culture! obejmuje wcześniejsza rejestracja na stronie
www.socialmediaday.pl. Wstęp na część konferencyjną jest bezpłatny. Organizatorem spotkania
jest agencja Publicon oraz ESK Wrocław 2016.
Szczegóły wydarzenia są dostępne na stronie konferencji oraz na Facebooku
www.facebook.com/smdaypoland. Oficjalny hasztag wydarzenia: #smday, #smday2015.