w

Szafiarka sprzeda wszystko

Szafiarka sprzeda wszystko

Blogosfera coraz częściej pojawia się w mediach. Codziennie w okresie od 1 kwietnia do 30 września br. na temat 3 najbardziej medialnych blogów modowych kobiecych ukazywało się prawie 30 publikacji. Najbardziej zyskały marki współpracujące z Julią Kuczyńską, Jessicą Mercedes Kirschner oraz Katarzyną Tusk – wynika z raportu „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.

W analizie podsumowano obecność medialną Top 10 kobiecych blogów modowych z zestawienia miesięcznika „Press”*. Bezsprzecznie liderką raportu została szafiarka Maffashion – to z informacjami na temat jej poradnika można było najczęściej spotkać się w mediach (2,2 tys. publikacji w prasie, internecie i RTV). Drugie miejsce zajęła autorka bloga Make Life Easier z wynikiem 1,6 tys. informacji, a tuż za nią Jemerced – o 156 publikacji mniej. Za podium znalazły się Macademian Girl (0,5 tys.), Jestem Kasia (0,2 tys.) oraz Raspberry and Red (0,1 tys.). Znacznie mniej medialne okazały się Rebel Look, Harel, Alice Point oraz Style On.

Liczba_publikacji_-_blogerki (1)

Wykres 1. Liczba publikacji na temat Top 10 blogów modowych kobiecych (1.06–30.09.2015 r.) / PRESS-SERVICE Monitoring Mediów

Szafiarki głównie w internecie

Aż 91 proc. materiałów, które nawiązywały do blogów pochodziło z internetu. Drugim najpopularniejszym źródłem okazała się prasa – 5 proc. przekazu, a następnie telewizja – 3 proc. i radio – 1 proc.

Dziennikarze prasowi najczęściej pisali o poradniku Katarzyny Tusk – 114 publikacji. Materiały na temat Make Life Easier najczęściej były opublikowane w tytułach „Super Express”, „Polska – Dziennik Bałtycki” i „Fakt”. Natomiast w telewizji głównie pojawiał się blog Tamary Gonzales Perea – 63 materiały. Dominował w „Superstacji”, „TVP2” oraz „TVN”. W internecie i radiu prym wiodła Maffashion. Najwięcej uwagi stronie Julii Kuczyńskiej poświęciły portale Zeberka.pl, Jastrzabpost.pl i Plotek.pl.

Poznanianka z największą wartością promocyjną

W podsumowaniu wartości ekwiwalentu reklamowego publikacji liderką została Jessica Mercedes Kirschner. 18 mln złotych – tyle należałoby wydać na informacje wyemitowane w TV, radiu i prasie, bądź artykuły sponsorowane w portalach internetowych, aby uzyskać taki sam poziom ekspozycji bloga, co w przypadku opublikowanych materiałów.

– To bardzo ważna informacja dla marek. Ekwiwalent reklamowy jest jednym ze wskaźników skuteczności działań marketingowych oraz PR. Choć blog Jemerced uplasował się dopiero na trzecim miejscu pod względem liczby publikacji, to zyskał znaczną przewagę w wartości AVE – tłumaczy Alicja Dahlke-Jurgowiak, specjalista ds. marketingu i PR z firmy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.

Ekwiwalent_-_blogerki

Wykres 2. Ekwiwalent reklamowy materiałów opublikowanych na temat Top 10 blogów modowych kobiecych (1.06–30.09.2015 r.) / PRESS-SERVICE Monitoring Mediów

Blog Katarzyny Tusk na pierwszych stronach gazet

Blogerek nie brakowało także na okładkach czasopism. Najczęściej dziennikarze informowali na czołówkach o blogu Make Life Easier – 35 publikacji, z czego aż 15 na pierwszej stronie. Drugie miejsce zajęła strona Jemerced z wynikiem 15 informacji, a następnie Maffashion – 13.

Pierwsze_strony_gazet_1 (1)

Wykres 3. Liczba unikalnych informacji na temat blogów modowych kobiecych – pierwsze pięć stron gazet (1.06–30.09.2015 r.) / PRESS-SERVICE Monitoring Mediów

W mediach społecznościowych dominuje Maffashion

We wrześniu użytkownicy social media wspomnieli o wybranych blogerkach blisko 4 tys. razy. Ponad połowa przekazu należała do Julii Kuczyńskiej (2 tys. wzmianek).

Najczęściej internauci pisali o szafiarkach na Facebooku (80 proc.) oraz Twitterze (14 proc.).

*Press, 10/2015

Raport „Top 10 blogów modowych kobiecych”

Zobacz też: Blogi o prowadzeniu domu
Warto zajrzeć: Perfekcyjna w domu

Seat wybrał agencję goldensubmarine

SEAT wybrał agencję GoldenSubmarine

Reklama na tablety – iii kwartał 2015 roku

Reklama na tablety – III kwartał 2015 roku