Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Pierwszy raport na temat popularności Twittera w Polsce

Na stronie flockbeat.com Rafał Janik i Arek Pietrzyk udostępnili stworzony przez siebie raport na temat popularności Twittera w Polsce.

Do tej pory takich takie badania nie były przeprowadzane, a ostatnio pojawia się na temat tego serwisu bardzo dużo informacji. Często w mediach (zwłaszcza tvn) możemy usłyszeć cytaty z Twittera.  Mimo tego Twitter nie jest traktowany przez marketerów jako medium atrakcyjne reklamowo.

raport twitter

“Do największego wzrostu zainteresowania tym serwisem społecznościowym przyczyniła się silna aktywność telewizji TVN24, która umiejętnie wykorzystuje to narzędzie jako backchannel w swoich  programach. Za tematami generowanymi w TVN24,  podąża wielu użytkowników Twittera. Jest to bardzo  dobry przykład pokazujący, jak silnym narzędziem  secondscreen jest Twitter. Jego trendy doskonale  wykorzystuje również MTV, której grupa docelowa  jest wyjątkowo aktywna w tym serwisie. Dyskusje pomiędzy politykami, dziennikarzami,  a także możliwość zadania bezpośrednich pytań  politykom mobilizują użytkowników do rejestracji. Jest to narzędzie pozwalające na aktywniejsze  uczestnictwo w dyskusji, z której następnie korzystają media.”

raport twitter polska

 

Okazuje się, że mimo niewielkiego zasięgu jest to medium, które warto mieć na uwadze planując kampanie reklamowe.

Raport w całości dostępny jest tutaj: flockbeat.com