w

WhitePress zachęca europejskich reklamodawców do wspierania wolnych mediów na Wschodzie 

Whitepress
whitepress

Polacy masowo przyłączyli się do pomocy Ukrainie, która od tygodnia broni się przed bezprawnym atakiem rosyjskich wojsk. Walka odbywa się nie tylko w terenie, ale także w obszarze mediów i wolności słowa. Konflikt na Wschodzie mocno uderzył w tamtejsze przedsiębiorstwa, a także w wydawców, z którymi współpracuje WhitePress®. Dlatego marka postanowiła wesprzeć niezależne media na Ukrainie i zachęca europejskich reklamodawców do zamawiania publikacji na tamtejszych stronach przez jej platformę do dystrybucji treści.

Atak na wolne media

Kilka dni temu rosyjskie wojska zaatakowały kijowską wieżę telewizyjną. Ministerstwo Spraw Wewnętrznych Ukrainy poinformowało, że przez jakiś czas kanały nie będą nadawane. Wielu reklamodawców wycofuje się z działań na Ukrainie przez co sytuacja staje się jeszcze trudniejsza. Lokalne portale i radia sygnalizują problemy finansowe, trudności w prowadzeniu działań informacyjnych w kraju i apelują o pomoc. 

Zrobimy wszystko, co w naszej mocy, aby wspierać ukraińską prasę niezależną. Sytuacje pogarsza fakt, że inwazji rosyjskich wojsk towarzyszy również atak cybernetyczny. Kilka dni temu ukraińskie media informowały również o awariach witryn rządowych. Staramy się pomóc, przyciągając dodatkowe budżety od międzynarodowych reklamodawców. Mamy taką możliwość, ponieważ WhitePress® funkcjonuje już na 21 rynkach, w tym również na terenie okupowanego kraju. Chcemy to wykorzystać mówi Artur Latosiewicz, Business Development Director WhitePress® na Ukrainie.

Międzynarodowa platforma dystrybucji treści WhitePress® przekaże swoją marżę z artykułów publikowanych w marcu na wskazanych portalach Stowarzyszeniu Niezależnych Regionalnych Wydawców Ukrainy. Ich główną misją jest ochrona wolności słowa w mediach, dbanie o wysokiej jakości dziennikarstwo, pomoc w przestrzeganiu standardów zawodowych oraz lobbowanie interesów mediów regionalnych na polu legislacyjnym na rzecz pomyślności niezależnych mediów na Ukrainie. (http://airpu.org/

Wspólnie zdecydowaliśmy, że jako międzynarodowa organizacja działająca na niemal wszystkich europejskich rynkach, powinniśmy wykorzystać swoje możliwości i zasięg, by wesprzeć niezależne media na Ukrainie, naszych Partnerów, ale także tych, którzy utrzymywali się z tworzenia treści – takich osób według naszych danych są setki. Dlatego zwróciliśmy się do międzynarodowych reklamodawców, aby zamawiali publikacje na ukraińskich stronach za pomocą naszej platformy. Wpływy z tego tytułu uzyskane w marcu przekażemy fundacji – mówi Paweł Strykowski, CEO WhitePress®. 

Praca zawodowa lokalnych dziennikarzy w każdym małym miasteczku na Ukrainie jest teraz niezwykle ważna, a dostęp do rzetelnych informacji wyceniany na wagę złota. Dlatego wsparcie firm i organizacji stojących na straży wolności słowa, jest jednym z kluczowych aspektów podczas wojny, która dzieje się nie tylko w terenie, ale także w świecie wirtualnym. 

Praca redakcji wymaga zasobów, w tym finansowych. My jako przedstawiciele biznesu doskonale to rozumiemy, dlatego mamy nadzieję, że ta inicjatywa pomoże wydawcom w dalszym, odważnym wykonywaniu swojej pracy – ukazywaniu realnego obrazu wojny i niezłomności ukraińskiego narodu – komentuje Artur Latosiewicz.


  1. Nowa kampania BMW
  2. PUMA x Magnus Carlsen
  3. Magnus Carlsen – wywiad w ramach kampanii „ONLY SEE GREAT”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polscy reklamodawcy zawieszają kampanie reklamowe na facebooku w związku z wojną w ukrainie 

Polscy reklamodawcy zawieszają kampanie reklamowe na Facebooku w związku z wojną w Ukrainie 

Konkurs na kreatywną kampanię szkoły wyższej

Genius Universitatis 2022 – konkurs na kreatywną kampanię szkoły wyższej!