w

Zmiana wykonawcy standardu pomiaru widowni internetowej w Polsce na Gemius

Zmiana wykonawcy standardu pomiaru widowni internetowej w polsce na gemius

Zgromadzenie Wspólników PBI podjęło decyzję o zakończeniu współpracy w zakresie realizacji pomiaru widowni internetowej z GfK Polonia i nawiązaniu współpracy z Gemius. Wyniki nowego pomiaru zostaną dostarczone na rynek na początku czerwca b.r.

31 maja 2016 wspólnicy PBI zdecydowali o rozwiązaniu umowy na pomiar widowni internetowej z firmą GfK Polonia. Decyzja wynika z opóźnienia wdrożenia realizacji badania o więcej niż 3 miesiące w stosunku do założonego harmonogramu. Równocześnie Zgromadzenie Wspólników PBI upoważniło prezesa spółki do podpisania umowy z firmą Gemius, która przedstawiła swoją aktualną ofertę pomiaru widowni internetowej. Umowa została zawarta 31 maja 2016. Zgodnie z nią, wyniki nowego pomiaru w postaci danych dziennych oraz danych miesięcznych zostaną dostarczone na rynek na początku czerwca.

Gemius dysponuje potencjałem aby prowadzić tego rodzaju badania, ma silną pozycję nie tylko w Polsce, ale również na rynkach europejskich. Świadczą o tym fakty. Ostatnio firma wygrała konkurs zorganizowany przez nasz odpowiednik w Czechach, a metodologia badawcza Gemiusa już dwukrotnie otrzymała nagrodę IAB Europe – mówi Sławomir Pliszka, prezes PBI.

Polskie Badania Internetu (PBI) – organizacja utrzymująca rzetelne standardy badań polskiego internetu. Istnieje od 2000 roku, jej udziałowcami są najwięksi wydawcy internetowi w Polsce: Agora SA, Allegro, Cyfrowy Polsat, Grupa Onet, Grupa ZPR Media, Interia.pl, Polska Press Grupa, Ringier Axel Springer, WP.pl. PBI wyróżnia ekspercka wiedza w zakresie badań internetu i pomiaru sieci w Polsce. Sztandarowym projektem PBI jest pomiar widowni internetowej na polskim rynku. PBI realizuje również badania marketingowe: ad-hoc i syndykatowe. W trosce o wysokie standardy prowadzenia przedsięwzięć badawczych, spółka kieruje się wytycznymi kodeksu Europejskiego Stowarzyszenia Badania Rynku i Opinii ESOMAR. PBI angażuje się również w działania European Media Research Organisation (EMRO) oraz I-COM a w Polsce – Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska.

Więcej informacji: www.pbi.org.pl
[podobne_gemius]

Reklamy

Gdzie, ile i jaki rodzaj reklamy wyświetlać internautom, aby ich nie drażnić i zarabiać

Reksio wygryza konkurencję

Reksio wygryza konkurencję