Menu

marketing / reklama / trendy / innowacje

w

Zaangażowanie popłaca… markom. Lojalni klienci kupują chętniej

Raport stworzony na zlecenie Google odkrywa kolejne zalety prowadzenia markowych profili społecznościowych. Zgodnie z nim followersi angażujący się w życie marek w social mediach nie tylko chętniej sięgają po ich produkty i usługi, ale też przyczyniają się do zwiększenia liczby kolejnych klientów.

Analiza Engaged Social Followers Are Your Best Customers stworzona przez Forrester Consulting pokazuje, w jaki sposób popularność mediów społecznościowych zmieniła ścieżki zakupowe klientów, którzy korzystają z nich na co dzień. Dotychczasowy model linearny został zastąpiony przez powtarzalny cykl złożony z czterech kroków: odkrycia marki bądź produktu, zdobywania informacji na jej temat, zakupu i zaangażowania w SM, które w naturalny sposób prowadzi do odkrycia kolejnych produktów i podążania wcześniej ustaloną ścieżką. Co ważne, wszystkie etapy tego cyklu mogą przebiegać (i często tak się dzieje) wyłącznie w mediach społecznościowych.

Zmiana przyzwyczajeń zaangażowanych użytkowników Google+, Youtube czy Facebooka ma bezpośrednie przełożenie na ich skłonność do wydawania. Zgodnie z raportem osoby, które codziennie udzielały się na profilu społecznościowym danej marki były skłonne kupować jej produkty dwa razy częściej od tych, którzy zaglądali na jej profil tylko raz w miesiącu.
Zaangażowani followersi chętnie korzystają z mediów społecznościowych również podczas aktywności okołozakupowych 37% z nich wykorzystuje je do odnajdywania interesujących produktów w sieci, podczas gdy na wyszukiwarkę wskazało tylko o 3% więcej respondentów (40%). Klienci często korzystający z SM najchętniej poszukują newsów o produktach na markowych stronach (55%), jednak prawie tak samo liczna grupa wybiera do tego media społecznościowe (52%).

Dzięki swojej aktywności i zaangażowaniu aktywni followersi wyrastają na liderów opinii i nieformalnych rzeczników marki. Nie tylko sami chętnie wracają po markowe produkty, ale skutecznie polecają je innym.

Exit mobile version