w

Na Facebooku można zarabiać nie tylko poprzez reklamy i konto firmowe. Duży potencjał tkwi także w facebookowych grupach

Wiele firm decyduje się na założenie profilu na Facebooku, by w ten sposób promować swoją działalność. Niektórzy dodatkowo inwestują w reklamy sponsorowane, dzięki którym pozyskają nowych klientów. To jednak nie jedyne sposoby na generowanie zysków. Potencjał tkwi także w grupach facebookowych. W takim razie jak zarabiać na grupie na Facebooku i czy to w ogóle się opłaca?

Dlaczego grupa na Facebooku ma znaczenie?

Jeśli chodzi o zarabianie w social media, to jednym z najbardziej oczywistych rozwiązań wydaje się profil firmowy na Facebooku. Z jego pomocą można przecież dostarczyć wszystkie niezbędne informacje o firmie, nawiązywać kontakt z potencjalnymi klientami, szybko odpowiadać na ich pytania i zwiększać zasięgi.

Grupy na Facebooku nie budzą takich skojarzeń. A to duży błąd, bo można na nich zarabiać zarówno jako administrator, moderator, jak i jako zwykły członek grupy. Ich siłą jest właśnie to, że skupiają ludzi zaangażowanych w konkretny temat. Oznacza to, że w jednym miejscu można znaleźć wiele osób, które należą do konkretnej grupy docelowej (oczywiście pod warunkiem, że tematyka grupy jest zbieżna z profilem działalności firmy).

Na grupach równie dobrze można jednak zarabiać jako jej założyciel czy administrator. W tym przypadku wszystko opiera się na pozyskiwaniu zaangażowanej społeczności. Tego rodzaju grupy są związane z budowaniem marki osobistej. A jeśli marka założyciela jest naprawdę mocna, to taka grupa okaże się świetnym kanałem promocji i sprzedaży.

Jak zarabiać na grupie na Facebooku?

Po tym wstępie czas na przedstawienie konkretnych sposobów na zarabianie poprzez facebookowe grupy. Będzie to przede wszystkim:

  1. Sprzedaż produktów
  2. Sklep na Facebooku
  3. Promocja produktów i usług
  4. Marketing afiliacyjny
  5. Zdobywanie nowych klientów
  6. Zarabianie na publikowanych treściach.

1. Sprzedaż produktów

Najbardziej oczywisty sposób to bezpośrednie promowanie swojej oferty i sprzedaż produktów lub usług. Doskonałym przykładem są tu np. grupy weselne. Nie bez powodu należą do nich nie tylko przyszłe pary młode, ale też mnóstwo fotografów, wedding plannerów czy sklepów z dekoracjami. To idealne miejsce, by promować swoje oferty i trafić wprost do par szukających konkretnych produktów lub usług.

Oprócz tego istnieją też grupy skierowane konkretnie na sprzedawanie, pozyskiwanie zleceń itd. Praktycznie w przypadku każdej branży można znaleźć grupy facebookowe typu „zlecę” albo „kupię”.

2. Sklep na Facebooku

Od kilku lat istnieje także możliwość sprzedawania swoich produktów bezpośrednio poprzez Facebooka – jest to tzw. social media marketing. Grupę można więc wykorzystać do promowania swoich produktów i przypominania o możliwości ich zakupu bezpośrednio w ramach portalu społecznościowego.

3. Promocja produktów i usług

Ten podpunkt może się wydawać zbliżony do pierwszego, jednak wcale tak nie jest. W tym przypadku chodzi przede wszystkim o budowanie zaangażowanej społeczności, która potem może stać się wiernymi, a przede wszystkim stałymi klientami.

Nie jest to rozwiązanie dla każdego. Taka promocja sprawdzi się przede wszystkim w przypadku osób, które już mają silną markę osobistą – np. są znanymi trenerami, specjalistami od marketingu itd. W tym przypadku grupa może zrzeszać ludzi ceniących czyjąś działalność. Jej trzonem jest więc konkretna osoba z silną marką osobistą. Wtedy grupa może posłużyć do promowania nowych produktów (np. trasy treningowej, kursu marketingowego itd.). Przy zaangażowanej społeczności zyski będzie to naprawdę dochodowa strategia.

4. Marketing afiliacyjny

Chyba nie ma prostszego sposobu na to, jak zarabiać na grupie na Facebooku, niż marketing afiliacyjny. W tym przypadku nie trzeba być właścicielem ani administratorem. Najlepiej dołączyć do kilku grup o konkretnej tematyce. Przykładowo: jeśli linki afiliacyjne dotyczą gadżetów do domu, warto dołączyć do grup, które skupiają ludzi zainteresowanych urządzaniem domu czy przydatnymi dodatkami. Potem wystarczy już tylko zamieszczać linki do ofert, które mogą takich ludzi zainteresować.

5. Zdobywanie nowych klientów

Grupy na Facebooku stwarzają też wiele możliwości pod kątem zdobywania nowych klientów. I wcale nie chodzi tu tylko o bezpośrednie pozyskiwanie zleceń. Czasami można ten cel osiągnąć pośrednio, np. zwiększając swoją rozpoznawalność – chociażby pisząc wartościowe komentarze lub podsyłając linki do publikacji na blogu firmowym, w których dana osoba może znaleźć odpowiedzi na zadane pytania. W ten sposób da się budować rozpoznawalność, pozycję eksperta i zaufanie, co z czasem zacznie procentować kolejnymi zapytaniami o ofertę.

6. Zarabianie na publikowanych treściach

Duże grupy, skupiające tysiące członków, mogą też zarabiać na publikowanych treściach. W tym przypadku zasada jest nieco podobna co np. w przypadku Instagrama. Duża, zaangażowana społeczność może przynieść sporo zysków, o ile jest zbieżna z grupą docelową danego przedsiębiorcy. Ten płaci więc właścicielowi grupy za możliwość ogłoszenia się na grupie, zamieszczenia linku czy dłuższego postu promocyjnego i przypięcia go tak, by przez określony czas pozostawał doskonale widoczny.

Oczywiście to rozwiązanie wymaga, by po pierwsze być właścicielem grupy na Facebooku, a po drugie – by była to grupa z dużą liczbą członków. Nie każdy będzie więc mógł skorzystać z tego rozwiązania, a już na pewno nie na początku swojej aktywności w social media.

Jak widać, grupy na Facebooku mają znacznie większy potencjał, niż mogłoby się wydawać. Właśnie dlatego trzeba je uwzględnić podczas opracowywania swojej strategii działania w social media.


  1. Jak efektywnie zarządzać social mediami?
  2. Zarabianie na Instagramie: 5 sposobów, by czerpać zyski ze swojego profilu
  3. Jak zaplanować kampanię content marketingową w mediach społecznościowych?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

GIPHY App Key not set. Please check settings

Shopee baby shark

Mocne wejście Shopee z akcją sprzedażową „5.5 Zakupowa Majówka”

Zabawa to poważna sprawa

Startuje 5. edycja konkursu grantowego IKEA „Zabawa to poważna sprawa”