w

Youtube, Facebook i Netflix mediowymi “must have” Polaków  [badanie Wavemaker]

Dwie trzecie Polaków*, gdyby musiało ograniczyć swój dostęp do mediów i ograniczyć się do jednego z nich, wybrałoby internet. A gdyby w ramach sieci musieli ograniczyć się do jednego tylko serwisu, wybraliby Youtube lub Facebook, pokazuje badanie Wavemaker zrealizowane w ubiegłym tygodniu. W ramach telewizji, która dla kilkunastu proc. badanych jest najtrudniej zastępowalnym medium, to TVN najczęściej okazuje się „must have”.

67 proc. Polaków, gdyby musiało ograniczyć korzystanie z mediów do tylko jednego z nich, wskazuje na internet. Jego „pierwszorzędność” jest najwyższa wśród najmłodszych badanych (16-24 lata – blisko 80 proc. wskazań), ale wszystkie grupy wiekowe, łącznie z 50+ typują go na pierwszym miejscu. 

Zmuszeni do ograniczenia korzystania z sieci do tylko jednego serwisu, polscy internauci najczęściej wskazują na strony globalnych gigantów: Youtube (23 proc.), Facebook (22 proc.) oraz Netflix (17 proc.), ale do rankingu top5 załapały się też lokalne grupy – WP i Onet. 

W ramach telewizji, która dla 12 proc. badanych, pozostaje najważniejszym medium (w grupie 55+ wskazanie nie jest wiele wyższe – 16 proc.), najsilniejszą marką okazał się TVN (30 proc. wskazań), za nim uplsowały się Polsat i TVP1 z wynikami mniejszymi o ok. połowę. 

– Oczywiście nikt nie spodziewa się, by konsumenci stanęli przed wyborami, które badaliśmy, ale ciekawi byliśmy postrzegania ważności różnych kanałów przez Polaków. Realizacja badania zbiegła się w czasie z początkiem kwarantanny, niewykluczone więc, że to wzmocniło rolę internetu we wskazaniach respondentów. Interpretując wyniki, należy pamiętać, że digital żyje także siłą innych mediów. Konsumenci wskazują go więc także jako kanał dystrybucji telewizji, radia czy prasy – mówi Paweł Gala, szef Wavemaker.  

Badanie Wavemaker realizowane było w ub. tygodniu, a więc już w czasie domowej kwarantanny dużej części Polaków. Objęło 1,5 tys. Polaków z dostępem do sieci (metoda CAWI). 

*mowa o Polakach z dostępem do sieci

 

Klikklik: Dlaczego wartościowy lead jest cenniejszy niż złoto?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

W lesia dzis nie zasnie nikt

“W Lesie Dziś Nie Zaśnie Nikt” – kampania promocyjna pierwszego polskiego slashera, czyli zadanie niełatwe

Schweppes dołącza do ogólnopolskiej akcji „Wzywamy posiłki”