Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Reklama w Google to jedna z najpopularniejszych form promocji w internecie. Co warto o niej wiedzieć?

reklama w Google

Istnieją dwa podstawowe sposoby promocji w internecie. Pierwszy z nich to dbanie o SEO i osiąganie lepszej pozycji dzięki tworzeniu treści z uwzględnieniem odpowiednich fraz kluczowych. Drugi to już rozwiązanie płatne, za to dające szybsze efekty, czyli reklama w Google.

Na czym polega reklama w Google?

Reklama w Google, czyli inaczej Google Ads (a wcześniej Google Adwords) to system reklam oferowany przez wyszukiwarkę. Przy jego użyciu można osiągnąć możliwie najwyższą pozycję w Google – po wpisaniu odpowiedniej frazy dana strona wyświetli się nad wynikami wyszukiwania i będzie zawierać dopisek „(reklama)”.

Wniosek jest prosty – o ile przy pomocy ruchu organicznego można konsekwentnie piąć się coraz wyżej w hierarchii Google i osiągnąć wysoką pozycję w SERP, to wciąż na samej górze będą figurować nie treści promowane przy użyciu ruchu organicznego, ale właśnie opłacone reklamy.

Jak pozycjonuje się reklamę w Google?

Właściwie Google Ads działa na podobnej zasadzie co tradycyjne pozycjonowanie – i tutaj stosowane są konkretne frazy. Aby więc reklama spełniała swoje zadanie, trzeba najpierw wiedzieć, jak dobierać słowa kluczowe. Krótko mówiąc – trzeba przewidzieć, jakie hasła w wyszukiwarce najczęściej wpisze potencjalny klient, a więc pod jakie najlepiej pozycjonować swoją stronę.

Reklama Google będzie rozliczana na zasadzie PPC, czyli Pay Per Click. Oznacza to, że trzeba zapłacić tylko w momencie, gdy ktoś kliknie w reklamę, a nie za sam fakt jej wyświetlenia. Im więcej więc kliknięć, tym większe koszty związane z reklamą w Google, a z drugiej strony – to też dowód na to, że jej skuteczność jest duża.

Reklama w Google powinna być atrakcyjna

Sam napis „(reklama)” dla wielu osób może być odstraszający. Internet daje mnóstwo możliwości, jeśli chodzi o promowanie swoich usług. Nic więc dziwnego, że użytkownicy sieci są zmęczeni wyskakującymi okienkami, paskami czy bannerami. Coraz większe znaczenie zyskują bardziej subtelne formy promocji jak np. reklama natywna.

Użytkownik może więc być sceptycznie nastawiony do treści oznaczonej jako reklama. Nie musi tak jednak być. Duże znaczenie ma kilkanaście słów, które mimowolnie przeczyta, a więc tekst reklamy, który wyświetli się w wynikach wyszukiwania Google.

Zadaniem osoby korzystającej z Google Ads jest więc sprawienie, by reklama w Google wydawała się jak najbardziej atrakcyjna i wartościowa. Z jednej strony musi więc zawierać odpowiednie słowa kluczowe, z drugiej – budzić w użytkowniku przekonanie, że warto w nią kliknąć.

Różne rodzaje reklam w Google

O Google Ads najczęściej mówi się właśnie w kontekście reklamy tekstowej wyświetlanej w wyszukiwarce. Warto jednak wiedzieć, że jest to tylko jedno z kilku możliwych rozwiązań.

Oprócz wspomnianej reklamy w wynikach wyszukiwania (Google Ads Search) istnieje także Google Shopping, czyli kampania produktowa. Taka reklama w Google pozwala na przedstawienie wybranych produktów z danego sklepu – ich zdjęcia, nagłówka i ceny wraz z zachętą do zapoznania się z ofertą. Potencjalny klient może więc przejść do zakupu bezpośrednio z etapu wyników wyszukiwania, bez wcześniejszego wchodzenia na stronę sklepu i dodatkowego przeglądania oferty. To znacznie zwiększa szanse na sfinalizowanie zakupu.

Trzecia opcja to reklama w Google w formie banneru czyli Google Display Network. Jest to reklama graficzna występująca na stronach www i w wielu aplikacjach. Takie reklamy dają większe pole do popisu, bo oprócz tekstu umożliwiają także wykorzystanie grafiki. Pojawiają się np. między akapitami tekstu, jako reklamy pełnoekranowe, a także jako ekran przejściowy czy pasek w aplikacji. Osoby korzystające z tego rozwiązania, mogą np. ustalić, że banery mają wyświetlać się tylko na stronach www dotyczących określonych branż albo być widoczne dla użytkowników o określonych cechach (np. o określonych zainteresowaniach).


Zobacz też:

Marketing afiliacyjny może przynieść wiele korzyści. Kluczowa jest tu jednak dobrze opracowana strategia

High tech czy low tech marketing – które rozwiązanie jest lepsze dla biznesu?

Kampanie smart shoppingowe – czym są i kiedy warto ich używać?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *