w

Zaangażowanie popłaca… markom. Lojalni klienci kupują chętniej

Raport stworzony na zlecenie Google odkrywa kolejne zalety prowadzenia markowych profili społecznościowych. Zgodnie z nim followersi angażujący się w życie marek w social mediach nie tylko chętniej sięgają po ich produkty i usługi, ale też przyczyniają się do zwiększenia liczby kolejnych klientów.

Analiza Engaged Social Followers Are Your Best Customers stworzona przez Forrester Consulting pokazuje, w jaki sposób popularność mediów społecznościowych zmieniła ścieżki zakupowe klientów, którzy korzystają z nich na co dzień. Dotychczasowy model linearny został zastąpiony przez powtarzalny cykl złożony z czterech kroków: odkrycia marki bądź produktu, zdobywania informacji na jej temat, zakupu i zaangażowania w SM, które w naturalny sposób prowadzi do odkrycia kolejnych produktów i podążania wcześniej ustaloną ścieżką. Co ważne, wszystkie etapy tego cyklu mogą przebiegać (i często tak się dzieje) wyłącznie w mediach społecznościowych.

Zmiana przyzwyczajeń zaangażowanych użytkowników Google+, Youtube czy Facebooka ma bezpośrednie przełożenie na ich skłonność do wydawania. Zgodnie z raportem osoby, które codziennie udzielały się na profilu społecznościowym danej marki były skłonne kupować jej produkty dwa razy częściej od tych, którzy zaglądali na jej profil tylko raz w miesiącu.
Zaangażowani followersi chętnie korzystają z mediów społecznościowych również podczas aktywności okołozakupowych 37% z nich wykorzystuje je do odnajdywania interesujących produktów w sieci, podczas gdy na wyszukiwarkę wskazało tylko o 3% więcej respondentów (40%). Klienci często korzystający z SM najchętniej poszukują newsów o produktach na markowych stronach (55%), jednak prawie tak samo liczna grupa wybiera do tego media społecznościowe (52%).

Dzięki swojej aktywności i zaangażowaniu aktywni followersi wyrastają na liderów opinii i nieformalnych rzeczników marki. Nie tylko sami chętnie wracają po markowe produkty, ale skutecznie polecają je innym.

Konkurs wilkinson „szerokiej drogi” wspiera nową kampanię

Konkurs Wilkinson „Szerokiej drogi” wspiera nową kampanię

Marek staniszewski chief strategy officerem w havas worldwide

Marek Staniszewski chief strategy officerem w Havas Worldwide