Social media odgrywają ważną rolę we współczesnym świecie marketingu i nie inaczej jest w przypadku TikToka. Ta platforma ma ogromny potencjał pod kątem sprzedażowym, szczególnie, że wiele firm wciąż jeszcze nie zdecydowało się wykorzystać jej do promocji swoich ofert. Kiedy w takim razie reklama na TikToku może być dobrym pomysłem i na co zwrócić uwagę, by przyniosła jak najlepsze efekty?
Spis treści
Czy TikTok jest lepszym kanałem sprzedaży niż inne social media?
Social commerce zdecydowanie nie jest nowością. Już od lat swoje produkty można sprzedawać np. w ramach Facebooka czy Instagrama. Wiele firm jest zresztą przyzwyczajonych, że to właśnie wokół tych platform skupia swoje działania marketingowe w mediach społecznościowych.
Tutaj pojawia się więc pytanie – czy reklama na TikToku ma jakąś przewagę nad tymi innymi rozwiązaniami i czy warto w nią inwestować?
Nie ma tu jednoznacznej odpowiedzi, bo wiele zależy m.in. od grupy docelowej. Użytkownikami TikToka są przede wszystkim młode osoby. Ten format reklamy nie sprawdzi się więc np. w przypadku firm, które swoje oferty kierują głównie do osób 40+.
Z drugiej strony marketing na TikToku ma pewną przewagę nad alternatywami, jakie oferuje Facebook czy Instagram. A jest nią obecny trend na oglądanie krótkich, kilkusekundowych filmików. Użytkownicy TikToka spędzają nawet kilkadziesiąt minut dziennie na przeglądaniu tego rodzaju treści.
Zresztą nie bez powodu całkiem niedawno pojawiły się rolki na Instagramie działające na podobnej zasadzie. Instagram postanowił podążać za trendami, biorąc przykład z konkurencyjnej platformy. A obecnie takie krótkie filmiki są dokładnie tym, czego chcą współcześni użytkownicy social media.
TikTok umożliwia więc publikację reklam utrzymanych w tym samym stylu co treści nagrywane i przeglądane na co dzień przez użytkowników platformy. Nic więc dziwnego, że obecnie takie reklamy naprawdę angażują i pozwalają wypracować dobre efekty.
Formaty reklam na TikToku
Wiadomo już, dlaczego warto inwestować w reklamy na TikToku. Teraz warto prześledzić możliwości oferowane w ramach tej platformy:
- In-Feed Ads – taka reklama wyświetlana jest w zakładce „Dla Ciebie”. Ma formę wideo, do którego można dodać przycisk z wezwaniem do działania. Tego rodzaju reklamę można rozliczać w ramach kosztów z kliknięcia (CPC), za 1000 wyświetleń (CPM) lub za obejrzenie (CPV).
- Brand Takeover – ten format reklamy zakłada bowiem, że nie można jej pominąć. Wyświetla się ona na pełnym ekranie zaraz po otwarciu aplikacji. Jest to więc rozwiązanie chętnie wykorzystywane do zwiększenia rozpoznawalności marki, natomiast wymaga dysponowania dość dużym budżetem. Może natomiast przynieść dobre efekty, przede wszystkim ze względu na jej angażujący charakter i możliwość precyzyjnego targetowania.
- Branded Hashtag Challange – hashtagi marki nie są niczym nowym, ale na TikToku mają szczególne znaczenie. Jak sama nazwa wskazuje, taka reklama opiera się na tworzeniu konkretnych wyzwań. Użytkownicy są więc zachęcani do samodzielnego tworzenia treści i oznaczania ich konkretnym hashtagiem. W ten sposób można więc budować świadomość marki i poszerzać swoje zasięgi.
- Branded Effects – firma może też zaprojektować własny filtr czy naklejkę. Jako że wykorzystywanie tych elementów jest bardzo powszechne na TikToku, to użytkownicy chętnie będą po nie sięgać. Dla marki jest to natomiast sposób na reklamowanie swojej oferty i wchodzenie w interakcję z odbiorcami.
- Spark Ads – to stosunkowo nowy format na TikToku. Pozwala na wyświetlanie i udostępnianie reklam wśród treści użytkowników tak, by tego rodzaju meteriały stanowiły część filmów tworzonych przez społeczność TikToka.
Jak stworzyć skuteczną reklamę na TikToku?
Istnieje kilka zasad, dzięki którym reklama na TikToku pozwoli wypracować lepsze efekty.
Przede wszystkim warto zadbać o to, by jak najbardziej odpowiadała ona temu, do czego przyzwyczajeni są użytkownicy, a więc by była jak najbardziej podobna do nie reklamowych treści publikowanych w ramach serwisu.
Druga kwestia to oryginalność. Biorąc pod uwagę, że wszystkie filmiki na TikToku trwają kilkadziesiąt sekund, to użytkownik każdego dnia przegląda ich setki, jak nie tysiące. Oznacza to, że reklama musi jakoś wyróżnić się spośród tych treści.
Duże znaczenie ma także długość. Wprawdzie na TikToku można publikować filmiki trwające nawet do 60 sekund, ale to stosunkowo długo jak na specyfikę tego serwisu. Najlepiej sprawdzają się treści reklamowe o długości 21-34 sekundy.
Trzeba też jakoś zadbać o przykucie uwagi użytkownika już na początku. Właśnie dlatego przy tym formacie znaczenie mają konkrety – najlepiej przejść do nich już w pierwszych sekundach filmiku.
Sam format filmików narzuca także to, że reklama na TikToku nie może być poważna i skomplikowana. Jest to natomiast idealna platforma do publikacji pozytywnych i inspirujących treści.