Social media mają duże znaczenie we współczesnym świecie. Dzięki nim nie tylko można pozostać na bieżąco czy utrzymywać kontakt nawet z dalekimi znajomymi. Odgrywają także ogromną rolę w biznesie. Obecnie za pomocą jednego kliknięcia na Facebooku można zapoznać się z ofertą firmy czy przeczytać opinie klientów, a przy użyciu Instagrama przeglądać relacje z nowości wprowadzanych na rynek. Z tego powodu reklama w social mediach wykorzystywana jest na coraz większą skalę i to przez przedsiębiorców z wielu branż.
Spis treści
Reklama w social mediach – jakie możliwości ma przedsiębiorca?
Mówiąc o mediach społecznościowych mających znaczenie z punktu widzenia współczesnego biznesu, należy wymienić przede wszystkim takie z nich jak:
- YouTube
W zależności od wybranego medium przedsiębiorca w nieco inny sposób musi sformułować swój przekaz. Właśnie z tego powodu reklama w social mediach ma tak ogromny potencjał. Może przybrać postać grafiki, posta, rozbudowanej historii, filmu wideo, a nawet dłuższego artykułu. Możliwości jest naprawdę wiele, a grono odbiorców tych treści – ogromne.
1. Facebook
Reklamy na Facebooku kojarzą się przede wszystkim z grafikami i dołączoną do nich treścią wyświetlaną podczas scrollowania tablicy. W praktyce jednak potencjał jest znacznie większy. Reklamy w formie zdjęć umożliwiają na przykład budowanie świadomości marki. Świetnie sprawdzą się przy promowaniu konkretnych produktów czy usług. Oprócz tego można jednak pomyśleć także o stworzeniu krótkich materiałów wideo czy wykorzystać potencjał, jaki niesie ze sobą Facebook Messenger. Ta ostatnia opcja pozwala na wymienianie wiadomości miedzy firmą a potencjalnym klientem. W przypadku Messengera warto zastosować przede wszystkim call to action i skłonić do zadania pytań i wysłania wiadomości. Stąd już bowiem krótka droga do zapoznania klienta z ofertą i przekonania go do zakupu.
2. Instagram
Reklama w social mediach nie mogłaby się też obyć bez Instagrama. Tutaj również istnieje kilka możliwości. Przede wszystkim można wykupić reklamę, która będzie wyświetlać się w formie zdjęcia czy krótkiego filmu osobom przeglądającym stories znajomych. Oprócz tego dobrym pomysłem jest influencer marketing na Instagramie i wykorzystanie zasięgu osoby mającej własną społeczność. Wreszcie za pomocą Instagrama można tworzyć kampanie reklamowe, używając hashtagów, zachęcając innych do reakcji czy organizując różnego rodzaju konkursy. Oczywiście w przypadku Instagrama w pierwszej kolejności należy zadbać o warstwę wizualną – to głównie na zdjęcie czy film użytkownicy zwrócą bowiem uwagę.
3. LinkedIn
LinkedIn to znacznie więcej niż tylko strona, na której można zamieścić swoje CV w wersji online czy nawiązać współpracę. To także idealny obszar do promowania swoich usług, szczególnie, jeśli firma chce zaprezentować się profesjonalnie. Duże znaczenie odgrywa w przypadku marketingu B2B, a przy tym zapewnia możliwość wyjątkowego targetowania przy pomocy unikalnych kryteriów wyszukiwania. Reklamy można dobierać między innymi na podstawie branży czy zajmowanego stanowiska. Tym samym jest to sposób, by trafić wprost do grupy docelowej. Ciekawą formę reklamy na LinkedIn stanowi także Message Ads umożliwiający wysyłanie wiadomości bezpośrednio do potencjalnych klientów.
4. Twitter
Twitter z kolei kojarzy się przede wszystkim z polityką i krótkimi komunikatami. Nie każda firma zdaje sobie jednak sprawę, że reklama w social media przy użyciu Twittera może przynosić dobre wyniki. Na platformie zarejestrowane są bowiem setki milionów użytkowników z całego świata. Istnieje też kilka nisz, które mają szczególnie duży potencjał. Mowa tu przede wszystkim o B2B i e-commerce. Jeśli firma działa w którejś z tych branż, powinna więc pomyśleć o reklamie na Twitterze. Może to zrobić na kilka sposobów: promując swoje tweety, by zwiększyć zasięg, promując same konto, by zwiększyć liczbę obserwujących albo promując swoją witrynę, by zwiększyć na niej ruch.
5. YouTube
Na koniec zostaje jeszcze YouTube, który od wielu lat cieszy się niesłabnącą popularnością. Tutaj przedsiębiorca też ma wiele możliwości. Przede wszystkim może wyświetlać firmy konkretnym odbiorcom, którzy wcześniej zapoznali się z treściami dotyczącymi podobnych tematów. Z drugiej strony reklamę można dopasować z uwagi na informacje demograficzne czy zainteresowania odbiorców. Oprócz standardowych reklam wyświetlanych na YouTube pomiędzy odtwarzaniem kolejnych filmów istnieje też alternatywa – nawiązanie współpracy z Youtuberem. Często takie lokowanie produktu odbywa się w bardzo kreatywny, fantazyjny sposób i sprawia, że oglądający film nie tylko nie traktują go jako nachalnej reklamy, ale jeszcze zyskują sympatię do promowanej firmy czy reklamowanego produktu.
Dzięki dobrze obranej strategi i korzystaniu z potencjału, jakie dają nam powyższe narzędzia, możemy odnieść niemałe korzyści. Warto zaznajomić się z tematem.