content marketing
Content marketing, czyli tzw. marketing treści, to strategia polegająca na pozyskiwaniu potencjalnych klientów poprzez publikowanie atrakcyjnych i przydatnych treści, które zainteresują ściśle sprecyzowaną grupę odbiorców.
Marketing treści, w odróżnieniu od tradycyjnych form marketingu, opierających się na jednostronnym przekazie reklamowym, bazuje na budowaniu długotrwałych relacji z odbiorcą poprzez interakcję i zaangażowanie obydwu stron.
Terminem content marketing określa się wszelkie treści publikowane i rozpowszechniane za pomocą Internetu. Mogą to być artykuły, webinaria, evideo, podcasty, infografiki, poradniki, raporty itd., których podstawowym zadaniem jest dostarczenie internautom wiarygodnych i pożądanych przez nich wiadomości i informacji związanych z daną branżą, dzięki czemu obie strony, zarówno firma, jak i potencjalny klient, odnoszą korzyści.
Istnieją agencje marketingowe specjalizujące się w prowadzenia działań z obszaru content marketingu.
Śmiało można powiedzieć, że nie ma dziś skutecznej reklamy bez content marketingu. I tutaj reguły wyznacza bezdyskusyjnie Google. W ostatnim czasie w mechanizmach indeksowania tej wyszukiwarki zaszły zauważalne zmiany. Premiowane są teraz dłuższe i bardziej wartościowe artykuły, które nie są naładowane na siłę absurdalną liczbą fraz kluczowych oraz tagów. Teksty pozycjonują się raczej na podstawie tytułu i ewentualnie śródtytułów. Ich odświeżanie i modyfikowanie, oczywiście w sposób rozsądny, także może pomóc w eksponowaniu naszej witryny w wynikach wyszukiwania.