Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Informacje prasowe mogą być skutecznym sposobem promocji firmy. Jak w pełni wykorzystać ich potencjał?

informacje prasowe

Informacje prasowe nie stanowią podstawowej metody na rozpowszechnianie wiadomości firmowych. Nie oznacza to jednak, że powinny odejść w niepamięć. Wręcz przeciwnie – mogą okazać się skutecznym narzędziem do promowania wydarzeń czy oferty, rozpoczęcia dyskusji na temat firmy czy dotarcia do nowych klientów.

Kiedy informacje prasowe mają sens?

Krótka i angażująca informacja prasowa może być świetnym sposobem na zainteresowanie odbiorców firmą czy jej osiągnięciami i przynieść widoczne efekty. Źle zaplanowany i przygotowany komunikat wywoła z kolei efekt odwrotny. Możliwe, że wcale nie pozwoli dotrzeć do grupy docelowej, za to pochłonie czas i koszty, krótko mówiąc – przyniesie firmie więcej szkody niż pożytku. Przed odpowiedzeniem na pytanie, jak napisać informację prasową, by była skuteczna, warto zacząć od innego pytania – kiedy w ogóle warto ją tworzyć? Jedna, mała rzecz czy niewielki sukces niekoniecznie zasługuje na osobny komunikat. W takim przypadku informacja prasowa może okazać się tylko stratą czasu i pieniędzy.

Najlepiej więc przyjąć, że informacje prasowe zarezerwowane są dla ważnych aktualizacji dotyczących oferty. W przypadku firmy sprzedającej elektronikę może to być chociażby informacja o wprowadzeniu nowego systemu operacyjnego, dodanych funkcjach czy naprawionych błędach.

Kolejnym przypadkiem, kiedy warto napisać komunikat prasowy, będzie wprowadzenie nowego czynnika. Chodzi tu o przełomowe osiągnięcia firmy – udoskonalenia czy odkrycia, które wyróżniają ją spośród konkurencji i którymi warto się chwalić. Podobna zasada dotyczy poszerzenia oferty o nowe  produkty czy usługi. W ten sposób można nie tylko lepiej je zareklamować, ale też pokazać, że firma stale się doskonali i dba o komfort swoich klientów.

Na komunikaty prasowe zasługują także informacje dotyczące radykalnych zmian w ofercie, rebrandingu czy podjęcia współpracy z daną firmą czy organizacją. Podobnie informacje prasowe warto wykorzystać  do promowania wydarzeń, które firma organizuje lub w których uczestniczy.

Dobry komunikat prasowy, czyli jaki?

Wiadomo już, kiedy warto w ogóle pomyśleć o stworzeniu komunikatu prasowego. Teraz czas odpowiedzieć na pytanie, jak to zrobić, by przynosił jak najlepsze efekty.

Po pierwsze sprawdzi się tu ta sama zasada co przy wszelkiego rodzaju postach – chwytliwy nagłówek. To właśnie od niego zależy, czy uda się przyciągnąć uwagę odbiorców i czy zdecydują się kliknąć w link i zapoznać z całym komunikatem. Choć clickbaity są bardzo efektywne (nawet jeśli wiele osób ich nie lubi) to jeśli firma zdecyduje się na ich zastosowanie, powinna zadbać, by nagłówek był zgodny z prawdą. Fałszywe obietnice czy twierdzenia z nagłówka, którym zaprzecza treść komunikatu prasowego, sprawi tylko, że czytelnicy stracą zaufanie i szacunek do firmy.

Informacje prasowe nie powinny być też elaboratami. Tutaj nie sprawdzi się lanie wody czy zbyt wiele szczegółów. Zasada jest prosta – ma być krótko, zwięźle i na temat. Jednocześnie należy zrezygnować z żargonu branżowego i skomplikowanych słów. Przeciętny czytelnik z pewnością bardziej doceni prostotę.

Kwestie wizualne też mają znaczenie

Nie można zignorować też warstwy wizualnej. Ma ona duży wpływ na to, czy czytelnicy w ogóle będą chcieli zapoznać się z komunikatem i jakie wywrze na nich efekt. Właśnie dlatego warto zadbać o takie aspekty jak filmy, zdjęcia i infografiki – urozmaicą tekst i świetnie sprawdzą się do rozbicia bloków pełnych treści. Jeśli będą atrakcyjne, lepiej przykują uwagę i pozytywnie wpłyną na odbiór komunikatu. Warto też zadbać o to, by w informacji prasowej znalazły się cytaty. Nie tylko sprawią, że będzie ona bardziej atrakcyjna wizualnie, ale przy okazji zbudują wiarygodność firmy.

Kilka wskazówek na koniec

Po przedstawieniu informacji na temat tego, kiedy warto napisać komunikat prasowy i na co zwrócić uwagę przy jego tworzeniu, trzeba wspomnieć jeszcze o kilku kwestiach, które pozwolą w pełni wykorzystać potencjał informacji prasowych:

  • planowanie z wyprzedzeniem – nie warto czekać do ostatniej chwili ze stworzeniem komunikatu. Najlepiej już dużo wcześniej przygotować przynajmniej plan tekstu, by w razie potrzeby szybko go opublikować,
  • weryfikacja informacji prasowej – przed opublikowaniem warto raz jeszcze przyjrzeć się komunikatowi i odpowiedzieć sobie na pytanie – czy to naprawdę jest warte publikowania i wzbudzi zainteresowanie? Czasami plan tekstu wydaje się świetny, ale finalny efekt już niekoniecznie,
  • znalezienie odpowiednich osób do publikacji – kolejny krok to znalezienie redaktorów, którzy najlepiej nadają się do publikacji komunikatu prasowego. Warto wybrać tych, którzy mogą trafić do grupy odbiorców firmy. Dzięki temu komunikat będzie maksymalnie skuteczny.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *