Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Rekordowe wyniki finansowe Google i Facebooka

Google i Facebook opublikowali wyniki finansowe za trzeci kwartał 2020 r. – rekordowe mimo trwającej pandemii. Popyt reklamodawców na marketing w internecie jest ogromny, co również zauważają agencje w Polsce.

Reklamodawcy, po niepewności spowodowanej początkiem pandemii, znów intensywnie inwestują w kanał digital.

Alphabet, właściciel Google i YouTube, odnotował zysk w Q3 2020 na poziomie 11,25 mld dolarów, natomiast Facebook 7,85 mld dolarów – to rekordy w historii spółek. Przychody z reklam Alphabet wzrosły o około 10%, a Facebooka o 20%. Jak wynika z raportu strategicznego IAB za 2019 r. i raportu IAB/PWC adex, internet przegonił już telewizję – teraz ten trend będzie jeszcze bardziej zauważalny. Nic dziwnego – spora część aktywności przeniosła się z offline do online, więc konsumenci więcej czasu spędzają w internecie, na czym korzystają internetowi reklamodawcy.

Obraz rynku marketingu internetowego wygląda bardzo optymistycznie, jednak wiele zależy od kondycji gospodarki w najbliższych miesiącach. Notujemy bardzo duży wzrost zapytań oraz wygranych zleceń na kampanie digital marketingowe – patrząc wyłącznie na te dwa wskaźniki, sytuacja jest wręcz lepsza, niż przed pandemią. Powyższe zależności pokazują, że reklamodawcy zamiast inwestycji długoterminowych, np. w nową stronę www (traktowaną często jako nowy garnitur do negocjacji), przeznaczają rekordowe kwoty w napędzenie sprzedaży poprzez marketing digital – dominują strategie krótkoterminowe. Co więcej, wyniki w postaci wygenerowanej sprzedaży i leadów dla naszych klientów wskazują, że ich biznesy, dzięki tym działaniom rosną. – mówi Jędrzej Zarychta, Head of KERRIS Select.

Zwiększone nakłady na reklamę digital i trwająca pandemia powodują, że coraz bardziej liczy się elastyczność. Jak wynika z dyskusji prowadzonych w czasie konferencji branżowych, reklamodawcy będą przeznaczać budżety 2021 roku na podmioty wykazujące się gotowością do zmiany i szybkim reagowaniem w zależności od wymogów sytuacji. 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *