Menu

marketing / reklama / trendy / innowacje

w

Budowanie społeczności jako influencer – o czym trzeba pamiętać?

budowanie społeczności jako influencer

budowanie społeczności jako influencer

Budowanie społeczności jako influencer to droga prowadząca do zdobycia popularności oraz nawiązania ciekawych propozycji współpracy z markami. Na co więc należy zwrócić uwagę na początku własnej kariery? Czy istnieje gotowy przepis na sukces? Jakimi kryteriami kieruje się potencjalny kandydat na obserwatora?

Jak stać się popularnym w internecie?

Niewątpliwie popularność zależna jest od grona obserwujących i osób wchodzących w interakcję z opublikowanymi materiałami, a później – budujących relację z twórcą. Dlatego stworzenie zbudowanie własnej społeczności jako influencer jest jednym z priorytetów każdego twórcy, który chce się rozwijać w mediach społecznościowych.

Liczba obserwujących, a inaczej mówiąc społeczność, to osoby, które śledzą życie i twórczość influencera. Ludzie, którzy poszukują wspólnych zainteresowań, a także podobieństw w życiu codziennym. Jak zatem zostać zauważonym influencerem?

Budowanie społeczności jako influencer: w jaki sposób zdobyć popularność?

Społeczności są różne i zdecydowanie nie ma jednej drogi do zdobycia popularności. Zainteresowania ludzi są rozmaite, dlatego poszukują oni twórców, którzy w jakiś sposób ich przyciągną.

Jedni oczekują konkretnej merytoryki, inni wybierają wrażenia wizualne albo zabawne, pomysłowe treści. Dlatego stworzenie własnej społeczności jako influencer to niełatwe wyzwanie. Warto zwrócić uwagę na interakcje – dzięki nim treści będą lepiej widoczne w sieci, a to zwiększa szansę na współpracę influencera z markami. Co więcej, liczy się kreatywność i reakcja na publikowane treści i komentarze. Należy pamiętać, że niezwykle ważna jest dbałość o własnych obserwujących i działanie zgodnie z ich preferencjami. To pozwoli utrzymać ich przy sobie i rzeczywiście stać się osobą mającą na nich wpływ.

Jak reklamować się w mediach społecznościowych?

Tworzenie własnej społeczności jako influencer i interakcje idą ze sobą w parze. Dlatego warto angażować obserwujących, korzystając chociażby z dostępnych funkcji sieci społecznościowych. Najlepiej skonfigurować często zadawane pytania, a także odpowiadać na komentarze i prywatne wiadomości. Należy pamiętać, że społeczność podąża za twórcą – lubi nie tylko jego treść ale i osobowość. A więc, warto od czasu do czasu podzielić się z obserwatorami również momentami swojego prywatnego życia.

Jak zbudować społeczność?

Aby znaleźć grono odbiorców, należy wybrać niszowy temat – dzięki temu łatwiej będzie się wyróżnić. Najlepiej postawić na tematykę związaną ze swoją pasją lub zainteresowaniami. Budując własną społeczność jako influencer, trzeba bowiem tworzyć wysokiej jakości treści – to one mają przyciągnąć ludzi.

Dobrym rozwiązaniem jest wprowadzenie na swój profil nieco storytellingu, a także podzielenie się swoim życiem i pokazywanie swojego naturalnego wizerunku. Na co jeszcze zwrócić uwagę? Zdecydowanie na estetykę, kreatywność i spójność publikowanych treści.

Nie obędzie się także bez analizy statystyk. Należy wyciągać wnioski – co wzbudza szczególne zainteresowanie, a co przechodzi bez echa? Pozwoli to obrać odpowiedni kierunek i konsekwentnie zwiększać zasięgi.

Algorytmy a profil influencera

Należy pamiętać, że algorytmy portali społecznościowych nie zawsze są pomocne. Niektóre witryny umożliwiają użytkownikom wybór sposobu wyświetlania, inne niestety nie. Dlatego warto poznać sposób ich działania, a także wdrożyć optymalizację swoich treści, która ewidentnie wpływa na sposób pozycjonowania strony. Dlatego tak ważna jest kreatywność, wytrwałość i autentyczność. Te cechy bez wątpienia pomogą wyprzedzić konkurencję.


  1. Czym powinien charakteryzować się dobry influencer? 5 najważniejszych cech
  2. Ekonomia twórców: jak przejść od lajków do kasy według najnowszego raportu Imker
  3. Młodzi odczuwają kryzys. Dolarsowi influencerzy idą w odstawkę
Exit mobile version