Storytel startuje z kampanią „(Nie) mówmy o seksie”, w ramach której w aplikacji pojawiło się 6 słuchowisk poruszających tematy seksu, ludzkiej seksualności i związanych z nim tabu. Słuchowiska zostały przygotowane we współpracy z fundacją SEXEDPL. Za przygotowanie i promocję kampanii odpowiedzialne są agencje Przestrzeń i Polot oraz agencja digital marketingu Tigers.
Nie mówmy o seksie! A może jednak?
Projekt „(Nie) mówmy o seksie” to odpowiedź obu marek na wciąż niewystarczającą społeczną edukację seksualną. Kampania Storytel i fundacji SEXEDPL powstała, by w angażującej formie poruszyć szerokie spektrum zagadnień związanych z seksem i ludzką seksualnością.
W centrum całej kampanii znalazło się 6 specjalnie na tę okazję napisanych słuchowisk, które poruszają tematy takie jak brak orgazmu u kobiet, kwestia komunikacji na polu seksualności, uzależnienie od pornografii czy seksualność seniorów, ale też na przykład zbyt duże skupienie na codziennych obowiązkach, na czym cierpi nasze życie seksualne.
(Nie) mówmy o seksie – nie tylko słuchowiska
Seria 6 słuchowisk do znalezienia w aplikacji Storytel to jednak nie wszystko, co pojawi się w ramach kampanii „(Nie) mówmy o seksie”. Chcąc pokazać absurdalność braku rozmów o seksie w polskim społeczeństwie, marka zdecydowała się promować historie w przewrotny sposób – tworząc pieśń, mającą pełnić rolę emanacji społecznej cenzury. Utrzymana w naiwnej tonacji zachęca, by „nie tykać”, „nie mówić”, udawać, że seks nie istnieje.
Do utworu napisanego przez Ryfa Ri z muzyką Wojtka Urbańskiego i Łukasza Palkiewicza powstał teledysk, w którym w rolę ubranych w alby strażników cnót wcielili się aktorzy czytający słuchowiska. Artyści pojawiają się w codziennych, intymnych sytuacjach, nawołując zaskoczonych bohaterów klipu do zaniechania myśli i czynów związanych z seksem.
Za ideę kreatywną kampanii i teledysku odpowiedzialne są agencje Przestrzeń i Polot. Spot wyreżyserował Tomasz Misiukiewicz, za produkcję odpowiada Don’t Panic Production.
Przy tej kampanii połączyliśmy siły kreatywne Przestrzeni i Polotu, aby maksymalnie wykorzystać potencjał tematu, o którym w Polsce częściej milczymy niż dyskutujemy. Seks w Polsce dalej jest tematem tabu, a przyczyną takiego stanu rzeczy jest nic innego jak budowana od wieków kultura wstydu. Dlatego przewrotnie sięgnęliśmy po formę pieśni (kojarzoną z tradycyjnymi wartościami), która cnotliwie zakazuje seksu, ale tylko po to, by w finale obnażyć absurdalność tego tabu. – wyjaśnia Dawid Kaźmierczak, Founder & Chief Content Officer agencji Polot.
Szerokie wsparcie marketingowe
Kampanię „(Nie) mówmy o seksie” promowało będzie wiele działań marketingowych. Jednym z nich jest gotowy już wielkopowierzchniowy mural, który wraz ze startem projektu pojawił się w Warszawie przy ul. Jaworzyńskiej (Metro Politechnika). Na muralu przeczytamy specyficzny tekst, nawiązujący do treści słuchowisk włączonych do kampanii. Słowa bezpośrednio kojarzące się z seksem zasłonięto czarnymi przekreśleniami, które mają symbolizować tabu związane z tą sferą życia i sugerujące, że brak bezpośredniej i otwartej komunikacji swoich potrzeb i pragnień seksualnych zmienia znaczenie wypowiedzi i generuje brak zrozumienia. Całą treść muralu będzie można odsłonić za pomocą specjalnego filtra na Instagramie i TikToku.
W ramach promocji kampanii zaplanowano także wiele innych aktywacji w różnych obszarach, w tym działań PR-owych w mediach lifestyle’owych, portalach horyzontalnych i tygodnikach opinii oraz publikacji z zaangażowaniem liderów opinii, za które odpowiada agencja digital marketingu Tigers.
W komunikacji kampanii „(Nie) mówmy o seksie” skupiamy się na wielu kanałach i narzędziach, pogłębiając jednocześnie kontekst merytoryczny wynikający z poszczególnych historii. Głównym nośnikiem promocyjnym jest klip, który w przewrotny sposób pokazuje, jak „głos poprawnego wychowania” i utarte społeczne schematy próbują nas ograniczać, w ostateczności prowadząc do zaniku szczerych rozmów o naszych potrzebach i pragnieniach. Ponadto, szerokie działania PR-owe i współpraca z kluczowymi partnerami medialnymi oraz działania na social mediach – w tym wybór i połączenie ambasadorów konkretnych historii audio z mocnym kontekstem merytorycznym prezentowanym w Temacie Tygodnia SEXEDPL czy współpraca z twórcami na TikToku – pozwalają nam zadbać o dotarcie do szerokiej grupy odbiorców – podsumowuje Klaudia Chruściel, Marketing Manager Storytel Polska.
Mural przy ul. Jaworzyńskiej w Warszawie promujący kampanię przygotowały Essence Mediacom i Good Looking Studio. Filtry służące do odsłonięcia całej treści muralu zaprojektowały studia Shootme i AIOpost. Okładki słuchowisk zaprojektował Włodi Włodarczyk. Sesję zdjęciową promującą kampanię wykonał Miłosz Rebeś.
Patronami medialnymi projektu są serwis Onet.pl, magazyny Zwierciadło i SENS oraz Newonce Radio.