w

Etyczna współpraca w influencer marketingu – co sprawdzać, żeby nie zaliczyć wtopy?

Etyczna współpraca z influencerem

Etyczna współpraca z influencerem to ważny aspekt każdej kampanii. Marka, która promuje oryginalność, równość i praktyki etyczne na różnych płaszczyznach – buduje zaufanie. A odpowiednio określone priorytety, wpływają na dobrą reputację firmy. Zatem, jak etycznie współpracować z influencerami?

Czy marketing może być etyczny?

Podstawowe wartości marki i strategia etyczna są niezwykle ważne. Umożliwiają zbudowanie silnej grupy klientów, a także zwiększają przychody. Inwestycja w influencer marketing powinna być poprzedzona działaniami, które pozwolą upewnić się, że podjęta współpraca spełni oczekiwania stawiane branży, zarówno etyczne, jak i te oparte na równości. Właściwe spojrzenie na etyczną strategię marketingową influencerów to niewątpliwie najlepsza droga do sukcesu.

Zdaniem niektórych reklama i działania marketingowe nigdy nie mogą iść w parze z etyką. To jednak nieprawda – póki grupa odbiorców traktowana jest uczciwie (zdaje sobie sprawę ze współpracy influencera, a ten uczciwie opowiada o produkcie lub usłudze), wszyscy mogą skorzystać na działaniach marketingowych. Marka zyskuje nowych klientów, influencer zwiększa zarobki, a jego społeczność – dowiaduje się o istnieniu jakościowych produktów i usług, które mogą ich zainteresować.

Etyczna współpraca z influencerem – 5 ważnych wskazówek

Budując etyczną strategię marketingową influencerów, warto kierować się kilkoma podstawowymi zasadami. Na początku należy zapoznać się z profilami wybranych twórców, a także sprawdzić, czy oznaczają treści reklamowe. Istotne jest również, aby duży nacisk położyć na przejrzyste działanie, a także wybranie odpowiedniego rzecznika marki. Na co jeszcze zwrócić uwagę?

1. Historyczne treści influencerów

Przed rozpoczęciem współpracy, należy zapoznać się z zawartością profilu wybranego influencera. Analiza jego treści historycznych pomoże w podjęciu świadomej decyzji co do wspólnych działań marketingowych. Co więcej, na tej podstawie można określić, czy treści i estetyka są zgodne z podstawowymi przekonaniami i wizją marki. Warto sprawdzić również, czy wybrana osoba współpracowała z konkurencją, a także jak działały na odbiorców jej treści.

2. Standardy reklamowe

Influencerzy muszą deklarować treści sponsorowane od marek. Dlatego warto zweryfikować, czy wybrana osoba przestrzega tych wytycznych. Określanie współpracy jest wymagane przez przepisy i wpływa na przejrzystość profilu. Ponadto umożliwia porównanie wydajności treści sponsorowanych i organicznych. Dzięki temu łatwo ocenić potencjał  partnerstwa.

3. Wskaźniki wydajności a uczciwe wynagrodzenie

Etyczna współpraca z influencerem wymaga również przemyślanej oraz uczciwej opłaty – w oparciu o wskaźniki wydajności. Oznacza to, że marka powinna unikać dyskryminacji, a kierować się wzajemnym szacunkiem i równością w odniesieniu do influencerów. Nie warto wykorzystywać ich niewiedzy dotyczącej wyceny pracy. Lepiej od razu kierować się uczciwością, co może przełożyć się na długotrwałe, dobre relacje.

4. Przejrzysty sposób działania

W tym przypadku należy zwrócić uwagę, na wykorzystywanie i udostępnianie danych online. Zarówno strony, jak i aplikacje zobowiązane są do poproszenia użytkowników o zgodę, przed śledzeniem danych. Dlatego, w przypadku influencerów, warto poprosić o pozwolenie na prywatne udostępnianie im statystyk dotyczących kampanii, w których biorą udział. Wpływa to na budowanie zaufania i transparentności, na linii firma-influencer.

5. Etyczna strategia marketingowa influencerów – współpraca z prawdziwym rzecznikiem marki

Poszukując osoby do współpracy, warto kierować się też miłością do marki. Wpływa na nią wiele cech, które sprzyjają budowaniu dobrej relacji. Wybór osoby, która korzysta z oferowanego produktu i naprawdę w niego wierzy, przełoży się na bardziej skuteczną reklamę. Pasjonat marki opowie o niej z prawdziwym zaangażowaniem i będzie bardziej autentyczny. Jego odbiorcy z pewnością to zauważą i obdarzą rekomendację większym zaufaniem.

Ile można zarobić na webinarach? 300 tys. Przychodu za dwa webinary na temat usypiania dzieci, a 26 tys. Z projektowania instalacji

Ile można zarobić na webinarach? 300 tys. przychodu za dwa webinary na temat usypiania dzieci, a 26 tys. z projektowania instalacji

Smacl - przysmak świętokrzyski fot. Archiwalne wsp społem

Snack – Przysmak Świętokrzyski, czyli jak powstały smażone okienka