w

Młodzi odczuwają kryzys. Dolarsowi influencerzy idą w odstawkę

Influencerzy

Wyobraź sobie, że jesteś influencerem i zauważasz, że twoje zasięgi spadają szybciej niż kursy kryptowalut w czarną niedzielę. Jak to możliwe? Według badań firmy Accenture, młodsze pokolenia zaczynają tracić cierpliwość do internetowych celebrytów, którzy prezentują wystawne życie. Powód? Galopująca inflacja i twarde realia życia.

Influencer to kumpel, który cię zignorował

Dane mówią same za siebie. Niemal jedna czwarta młodych ludzi w wieku 25-34 i niemal jedna piąta w wieku 16-24 odwróciła się od influencerów. Dlaczego? Bo influencerzy zaczynają wyglądać jak sąsiedzi z Beverly Hills, podczas gdy my się zastanawiamy, jak opłacić najbliższe rachunki.

Wielu ludzi – szczególnie z najmłodszego pokoleniatraktuje influencerów jak kumpli z osiedla. Mają te same problemy, te same marzenia, tę samą chęć zmian. Tylko influencerzy jawią się jako ci nieco odważniejsi, ze świeżym spojrzeniem, przełamujący bariery lub po prostu mający nieco większy zasób wiedzy, którą chętnie się dzielą. Są obserwowani przez swoich rówieśników również dlatego, bo potrzebują motywacji, tego żeby ktoś ich natchnął, czy wywarł ten nieco mityczny wpływ – mówi Michał Jeska, CEO oyou.me, polskiej firmy wprowadzającej na polski rynek rozwiązanie VD2D, czyli innowacyjny model współpracy marek z influencerami pod postacią sklepów butikowych z wykorzystaniem rozwiązań web3.

Nowe twarze na scenie: de-influencerzy

Nie jest to tylko zły sygnał dla influencerów, ale również dla marek, które wydają prawdziwe fortune na influencer marketing. Jak na ironię, wprowadza się nowy pojęcie „de-influencering”. Owszem, młodzi ludzie słuchają internetowych „autorytetów”, ale teraz tych, którzy mówią „hej, nie kupuj tego, to szajs”.

Małe jest piękne, autentyczność wygrywa

Ale jest nadzieja. Michal Jeska, CEO polskiej firmy oyou.me, mówi, że kluczem do przeżycia jest autentyczność i zrozumienie, z jakimi problemami mierzą się obserwujący. Marki również muszą się dostosować, bo inaczej będą „wy-swipowane” szybciej, niż możesz powiedzieć „TikTok”.

Po co ci celebryta, kiedy masz niszowego twórcę?

A jeżeli myślisz, że tylko influencerzy z milionową bazą obserwujących mają moc, jesteś w błędzie. Jeska zaznacza, że niszowi twórcy są jak bohaterowie Marvela z mniejszych komiksów – mają swoje unikatowe moce, którymi mogą wpłynąć na swoją społeczność. Więc nie zaniechajmy współpracy z gamerami, artystami czy podróżnikami – bo kryzys czy nie, ludzie zawsze będą szukać autentyczności i wartości.


  1. Ekonomia twórców: jak przejść od lajków do kasy według najnowszego raportu Imker
  2. Rozkwit influencer marketingu w erze sztucznej inteligencji
  3. TikTok to dobra platforma do promowania swoich produktów i usług. Jak znaleźć influencera, by w pełni wykorzystać potencjał takiej współpracy?

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Analiza reklamowa z branży turystycznej 2023

Analiza reklamowa z branży turystycznej 2023

Podaj łapę

Ceneo x Ekostraż z inicjatywą „Podaj Łapę”