w

Kampanie reklamowe

biuro agencji marketingowej

Widok wielkoformatowych bilbordów na ulicach, spotów reklam w telewizji i radiu czy też ciągle wyskakujących na ekranie komputera czy laptopa banerków w czasie przeglądania stron internetowych, wpisał się na dobre w naszą codzienność. Najczęściej reagujemy na te obrazy obojętni, niekiedy wręcz nerwowo, czy tego chcemy czy nie treści owych reklam oddziaływają na nas – zapamiętujemy nazwy, kojarzymy produkty, a w konsekwencji skłaniamy się do ich kupna.

To dobrze zaplanowane kampanie reklamowe, które najprościej rzecz ujmując obejmują zespół działań marketingowych mających za zadanie osiągnięcie zamierzonego celu, którym jest zazwyczaj wzrost sprzedaży bądź świadomości danego produktu.

Istotne jest zatem poznanie podstawowych zasad planowania kampanii reklamowych, bo zły plan prowadzi do jeszcze gorszej realizacji, z którą związane są zarówno koszty finansowe jak również wizerunkowe. Jeśli nie mamy doświadczenia i nie stać nas na mniej lub bardziej udane eksperymenty warto skorzystać z pomocy wyspecjalizowanych firm, które nie tylko zaplanują naszą kampanie marketingową ale również ją zrealizują.

Reguły kampanii marketingowej

  • Rozpoznanie

Rozpoznanie, czyli proces identyfikacji obejmuje dwa podstawowe czynniki. Pierwszy z nich zakłada definiowanie ogólnych cechy rynku natomiast drugi polega na ustaleniu grupy docelowej, wobec której skierowane zostaną wszelkie działania marketingowe.

  • Cel

Określenie celu jest bardzo istotnym elementem planu kampanii reklamowej. Cele możemy podzielić na dwie kategorie: sprzedażową oraz informacyjną. Ważne jest by wyznaczyć skalę oraz wartości zadowolenia z efektów, jakimi będziemy mierzyli w poszczególnych etapach trwania kampanii, poziom realizacji celu głównego. Dzięki takiej obserwacji będziemy w stanie korygować działania mniej efektywne już w momencie ich wykrycia.

  • Kanały przekazu

Wybór kanału komunikacji powinien być podyktowany analizą grupy docelowej oraz wielkość rynku. Odpowiednie zróżnicowanie kanałów zapewni lepszą kontrolę nad budżetem.

  • Budżet

Dobrze stworzony budżet powinien umożliwić realizację wszystkich założonych celów, przynajmniej w stopniu zadowalającym. Budżet tworzony według zasady dopasowywania wszystkich wydatków do określonych sum jest przeważnie pozbawiony spójności, a w konsekwencji może skutkować porażką całej kampanii. Tworząc budżet watro więc zastosować efekt skali, co oznacza procentowe zmiany wartości.

  • Materiały promocyjne

Etap, w którym następuje realizacja, czyli wykonanie materiału promocyjnego, które najlepiej zlecić specjalistom to gwarantuje nam profesjonalny produkt końcowy. Cechy pożądane materiału promocyjnego to krótka i konkretna zarówno forma i treść, wyjątek od tej reguły stanowi kampania długofalowa.

  • Ocena

Ocena to konieczny element każdej strategii. Kampanie ocenia się według różnych wartości obrazujących wzrost sprzedaży bądź świadomości produktu śród grupy docelowej. Podsumowanie kampanii przeprowadza się by wyłapać wszelkich niedociągnięcia i błędy w celu ich eliminacji w kolejnych działaniach reklamowych.

empik, mój empik

Pierwszy uczący się program lojalnościowy w Polsce | Empik

kaboompics.com Woman lying and typing on laptop

7 faktów i mitów o zarabianiu na treściach w internecie