w

Kampania społeczna FASOFF na wielkim ekranie

Kampania społeczna FASOFF

Już od piątku na ekranach wszystkich kin Helios najnowszy spot kampanii #FASOFF. A w nim – ciężarne kobiety z całej Polski demonstrują to, że piękna ciąża, to trzeźwa ciąża!

Wspólnie z nimi kreujemy modę na ciążę bez alkoholu.

11 niesamowitych pań z całego kraju, sesja zdjęciowa, projektanci, wspaniałe stylizacje i wnętrza Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie. W roli głównej: przyszłe mamy – Ambasadorki kampanii FASOFF, które chcą zmienić los dzieci i uchronić je przed FAS.

Dlaczego? Bo ostatnie badania przerażają! Połowa kobiet w ciąży pije alkohol!

Niepokojące wyniki a pomysł na kampanię

Według najnowszych badań Instytutu Matki i Dziecka aż 49% kobiet piło alkohol w ciąży, a 11% robiło to regularnie. Właśnie dlatego tegoroczna – siódma już – kampania FASOFF jest skierowana bezpośrednio do pań spodziewających się dziecka. „Chcemy razem z przyszłymi mamami promować modę na ciążę bez alkoholu. Wystarczy odstawić kieliszek, by nie skazać dziecka na FAS. Szukaliśmy w MOSQI.TO pomysłu, który odejdzie od straszącej i obwiniającej narracji. Tegoroczna kampania jest po prostu piękna i tym samym atrakcyjna dla przyszłych mam, których do tej kampanii zgłaszały się z całego kraju” – mówi w imieniu autorów kampanii Magdalena Szmidt z MOSQI.TO.

Z kim to robimy?

Modę na ciążę bez alkoholu pomagają kreować:

Kornelia Nizińska – fundraiserka z Jeleniej Góry oraz twórczyni profilu o macierzyństwie blisko natury. Łączy pracę w sektorze pozarządowym z działalnością edukacyjną skierowaną do rodziców.

Julia Walczyk-Klimaszyk – czołowa polska florecistka, olimpijka z Paryża i złota medalistka Igrzysk Europejskich. Przyszła sportowa mama, propagująca aktywność fizyczną w ciąży.

Martyna Pietryszyn – na plan przyjechała z Kędzierzyna. Codziennie łączy rolę mamy z pasją do sportu. Wierzy, że każda kobieta może odnaleźć w sobie siłę, by zadbać o siebie.  Zdrowa i szczęśliwa mama, to zdrowe i szczęśliwe dziecko.

Zofia Miller – projektantka, studiuje arteterapię w Warszawie. W wolnym czasie rozwija swoje artystyczne zainteresowania.

Julia Czyżewska – pedagożka specjalna, pracuje w przedszkolu dla dzieci słabowidzących, wspiera dorosłe osoby z niepełnosprawnością wzroku. Nauczycielka dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną.

Anna Olesiewicz – socjolożka i psychoterapeutka par. Kocha teorię przywiązania i piec ciasta z warzyw.

Anna Stefańska – z zawodu i z powołania nauczycielka, która aktualnie bardzo interesuje się sztuką.

Klaudia Wacha – fizjoterapeutka dziecięca. Na co dzień pracuje z dziećmi z wadami genetycznymi oraz zespołem FAS.

Zofia Janik – położna, która na co dzień pracuje z przyszłymi rodzicami, przygotowując ich do odpowiedzialnego i pełnego bliskości rodzicielstwa.

Sara Mokros – mama i przyszła mama – zawodowy dietetyk kliniczny – wspiera kobiety w dbaniu o siebie i o swoje dzieci już od pierwszych chwil życia.

Oliwia Dzwonnik – neurologopedka z Łodzi, dobrze wie czym jest FAS – często spotyka dzieci cierpiące z powodu spożywania alkoholu przez mamy w trakcie ciąży.

Nad stylizacją przyszłych mam czuwała reżyserka i choreografka pokazów mody Magdalena Rozenfeld, która do projektu zaprosiła zaprzyjaźnionych projektantów: Jackoba Buczyńskiego (projektanta mody cyrkularnej i pioniera upcyclingu w Polsce), Klaudię Markiewicz, Kry Szyego (czyli Krystiana Szymczaka) oraz Rad Duet. Zjęcia wykonał Sebastian Glapiński, wspaniały spot wideo filmował Maciej Gruda, reżyserował Tomasz Soluch.

Kto i dlaczego wspiera nasze działania?

Społeczną kampanię FASOFF od początku wspiera Kompania Piwowarska, dzięki czemu przekaz „nie pij w ciąży” ma szansę dotrzeć do większej liczby osób.

Już po raz siódmy ruszamy ze wspólnymi działaniami. Naszą kampanią przekonujemy do całkowitego odstawienia alkoholu w czasie ciąży.

W naszych przekazach mówimy o objawach FAS, obalamy mity dotyczące picia alkoholu – np. że łożysko chroni dziecko, że mała ilość nie zaszkodzi, że FAS da się wyleczyć.  – podkreśla Grzegorz Adamski, kierownik ds. public affairs i zrównoważonego rozwoju Kompanii Piwowarskiej.

Więcej o Fundacji „Dom w Łodzi”

Fundacja „Dom w Łodzi” powstała w 2006 r., by stworzyć pierwszy w Polsce Dom Dziecka dla Dzieci Chorych. Otacza miłością i profesjonalną opieką medyczną porzucone, przewlekle chore i niepełnosprawne dzieci. Fundacyjną rodzinę tworzą wspaniali specjaliści m.in. pedagodzy, rehabilitanci, pielęgniarki, którzy z ogromnym zaangażowaniem robią wszystko, by dzieci rozwijały się, pokonywały trudności i mimo wszystkich przeciwności mogły żyć pełnią życia.
Z myślą o dzieciach i ich przyszłości Fundacja „Dom w Łodzi” prowadzi różnego rodzaju działania, których celem jest otwieranie świata na potrzeby dzieci z niepełnosprawnościami i otwieranie przed nimi nowych możliwości.

fasoff.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

McCANN

McCANN Poland w rankingu TOP 100 D&AD jako jedyna agencja kreatywna z Polski i regionu CEE

zaufanie do treści znalezionych w internecie spada. Co to oznacza dla marketerów

Zaufanie do treści znalezionych w internecie spada. Co to oznacza dla marketerów?