Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

4 sposoby na rozdanie na Instagramie, które angażuje obserwujących i zwiększa zasięgi

rozdanie na Instagramie

Rozdanie na Instagramie to dobry sposób, by poszerzyć swoje sfery wpływów, zachęcając użytkowników do polubienia profilu, skomentowania, udostępnienia postu, a nawet oznaczenia w nim swoich znajomych. W zamian mają szansę na wygranie nagród. Co ważne, nagrody te wcale nie muszą mieć ogromnej wartości, by rzeczywiście znalazły się osoby zaangażowane w rozdanie. A to oznacza, że z tego rozwiązania mogą skorzystać nawet instagramerzy o dysponujący niewielkim budżetem.

Czy warto przeprowadzać rozdanie na Instagramie?

Tego typu konkursy zwykle kojarzą się przede wszystkim z kontami o ogromnych zasięgach. Osoby mające tysiące obserwujących organizują rozdanie nie tylko, by jeszcze zwiększyć swoje wpływy, ale także, by wzmocnić zaangażowanie odbiorców. Często też przy podejmowaniu takich inicjatyw współpracują z inną marką. Wtedy korzyści z rozdania są jeszcze większe. Właściciel konta zwiększa zasięgi, a marka wykorzystuje influencer marketing na Instagramie, by zwiększyć sprzedaż.

O ile jednak nie ma wątpliwości, że rozdanie na Instagramie opłaca się bardzo znanym osobom, to co z tymi, których profil obserwuje zaledwie kilkaset osób? Zamiast odpowiadać, warto posłużyć się przykładem. Załóżmy, że dana osoba ma 200 obserwujacych, z których każdy ma po 100 kolejnych obserwujących. Jeśli choć połowa tych osób weźmie udział w rozdaniu, informacja o profilu dotrze w sumie do około 10000 nowych osób!  Nawet jeśli niektóre z tych osób zaobserwują profil tylko dla nagrody, to jeśli dalsze treści przypadną im do gustu, zostaną na dłużej. A w jaki sposób można przeprowadzić takie rozdanie? Do wyboru jest kilka możliwości.

1. Rozdanie wśród obserwujących

To najprostszy rodzaj rozdania, choć czasami też mało angażujący. Zwykle aby wziąć w nim udział wystarczy obserwować dany profil. Spośród wszystkich obserwujących właściciel konta losuje kilka osób, które otrzymują nagrody.  Nieco inna kombinacja takiego rozdania polega na poproszeniu obserwujących, by zostawili komentarz pod jakimś postem – na przykład odpowiedzieli na pytanie. Najciekawsze odpowiedzi zostają wówczas nagrodzone.

2. Wyzwanie z prezentami

To rodzaj rozdania znany chociażby z profilów trenerów czy dietetyków. Organizując wyzwanie takie jak „30 dni bez słodyczy” czy „miesiąc codziennej aktywności”, zachęcają obserwatorów do wzięcia w nim udziału i relacjonowania swoich postępów, wrzucając zdjęcia czy filmy na Instastory i oznaczając je w odpowiedni sposób. Takie rozdanie na Instagramie ma pewną dużą zaletę – wiele osób naprawdę angażuje się w wyzwania i cieszy się swoimi postępami, dlatego chętnie zdaje relacje ze swoich dokonań, przy okazji stale przyczyniając się do zwiększania zasięgów.

3. Konkurs na najlepsze zdjęcie

Znanym sposobem na zaangażowanie obserwujących jest także zorganizowanie rozdania połączonego z konkursem na najlepsze zdjęcie. Właściciel konta ustala tematykę – na przykład prosi o zrobienie zdjęcia przedstawiającego idealne popołudnie – a potem czeka na napływ zdjęć i wybiera najlepsze. Czasami też tego rodzaju rozdanie połączone jest z dodatkowymi warunkami. Na przykład w przypadku rozdania organizowanego we współpracy z marką odzieżową, takim dodatkowym warunkiem może być, by na zdjęciu znalazł się co najmniej jeden element garderoby od tej marki.

Takie rozdanie, podobnie jak to w formie wyzwania, pozwala skutecznie zaangażować obserwujących. Niektórzy z nich są nawet skłonni zakupić konkretny produkt,  tylko po to, by spełnić wymogi konkursu i móc wziąć w nim udział. Zwłaszcza jeśli nagroda jest naprawdę satysfakcjonująca, można być pewnym, że uczestnicy rzeczywiście się postarają.

4. Cykliczne rozdania

Do ciągłego podtrzymywania zaangażowania przydadzą się także planowane rozdania. To rozwiązanie wykorzystywane zwykle przez użytkowników o dużych zasięgach, którzy mogą nawiązać współpracę z innymi markami lub dysponują większym budżetem. Z zaplanowanych rozdań korzystają jednak także osoby promujące na swoim profilu chociażby rękodzieło czy własne produkty – wtedy to one są nagrodami. Tym samym nie tylko zwiększa się zaangażowanie odbiorców i zasięgi profilu. To także sposób, by dodatkowo reklamować swoją ofertę.

Cykliczne rozdania, jak sama nazwa wskazuje, odbywają się regularnie – na przykład co miesiąc czy raz na dwa tygodnie. Zwykle nie wymagają też spełnienia wielu warunków. W większości przypadków, aby wziąć udział w rozdaniu, wystarczy udostępnić profil czy zostawić po sobie komentarz pod postem. Takie rozdanie to świetny sposób, by obserwujący pozostali lojalni wobec danego profilu na Instagramie. Kiedy zobaczą, że w danym tygodni komuś udało się wygrać, będą liczyć na to, że im też w końcu się uda.

Zobacz też:

Reklama w social media: jakie stwarza możliwości i jak w pełni wykorzystać jej potencjał?

Influencer marketing na Instagramie: jak w pełni wykorzystać jego możliwości?

Obecność firmy w social media to nie tylko liczne korzyści. Takie rozwiązanie ma też swoje wady

Jak zachęcić fanów do interakcji? Nieskomplikowana sztuka tworzenia wpisów na Facebooka

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *