Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Storytelling, czyli jak pisać, żeby zmienić fana w klienta

Piszesz dobre teksty, które z pewnością podobają się czytelnikom, ale nie jesteś w stanie wygenerować ruchu na stronie? Problem prawdopodobnie leży w nieefektywnym copywritingu.

storytelling-artivia-content marketing
flickr.com/legends2k/CC

Znajomość jego zasad jest niezbędna, jeśli nasze treści mają zainteresować czytelnika i skłonić go do większej aktywności. Copywriting to podstawowa dziedzina content marketingu, czyli kreowania wszelkich treści, mających skłonić klienta do zakupu produktu lub usługi. Odpowiednio dobrane i sformułowane komunikaty mają skłonić klienta do stworzenia emocjonalnej więzi z marką, co później przełoży się na zyski.

czytaj:   Zostań...bezrobotnym roku z Benettonem

Copywriting sam w sobie nie jest jednak obliczony na konkretny zysk. Dziennikarze czy blogerzy wykorzystują jego podstawy, by zainteresować czytelników, czyli w przypadku treści internetowych, wygenerować jak największą ilość kliknięć. W tym wypadku jednak kluczem jest, by w gąszczu informacji użytkownika zainteresował właśnie nasz tekst.

Podstawowym orężem w walce o internautę jest więc nagłówek. Jeśli nie jest przemyślany i nie komunikuje atrakcyjnych treści, czytelnik z pewnością go pominie. Przy tworzeniu nagłówków trzeba przede wszystkim kierować się korzyścią dla odbiorcy.

czytaj:   Zaproszenia. Akceptować czy nie? Infografika

Zdanie musi zawierać konkretną informację i nieść za sobą sugestię rozwinięcia tematu w dalszej części tekstu. Komunikat powinien być jasny i czytelny, więc czasem warto zachować dla siebie błyskotliwe metafory, które niekoniecznie muszą zostać zrozumiane przez odbiorcę.

Cały tekst dostępny jest na serwisie www.artivia.pl>>