Profil Firmy Google (dawniej Google Moja Firma) to jeden z obszarów reklamy online, który powinien stale przyciągać uwagę przedsiębiorców. Ten darmowy sposób na promowanie firmy ma wiele zalet, a dodatkowo korzyści z niego będą czerpać biznesy o różnej wielkości oraz rodzaju działalności. W tym artykule przedstawiamy 7 powodów, dlaczego warto zadbać o swój Profil Firmy w Google.
1. Lepsza widoczność w wyszukiwarce Google
Google jest najczęściej używaną wyszukiwarką na świecie, której procentowy udział w rynku wyszukiwarek w sierpniu 2024 roku wyniósł aż 91.19%. Oznacza to, że klienci szukający produktów czy usług, z dużą dozą prawdopodobieństwa wpiszą swoje zapytanie w Google.
Profil Firmy Google (w skrócie PFG) pozwala na wyświetlanie się w lokalnych wynikach wyszukiwania, co ma ogromne znaczenie, zwłaszcza dla firm działających w okolicy. Dzięki aktualnemu profilowi firma ma większą szansę wyświetlać się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania w tzw. local pack, zwiększając szansę na pozyskanie nowych klientów.
2. Wiarygodność i zaufanie
Jak ukazują badania BrightLocal, aż 88% konsumentów traktuje opinie w Internecie tak samo, jak te przekazywane osobiście. Większa ilość pozytywnych opinii ma więc większą szansę na przyciągnięcie nowych klientów, ponieważ ludzie częściej ufają rekomendacjom od innych.
Uzupełniony i przede wszystkim aktualny profil w Google bardzo często zwiększa wiarygodność firmy w oczach klientów. To miejsce, gdzie użytkownicy mogą znaleźć nie tylko podstawowe informacje o firmie (takie jak godziny otwarcia, adres, telefon), ale także opinie innych klientów.
3. Łatwiejsza komunikacja z klientami
Google poprzez Profil Firmy daje możliwość bezpośredniego kontaktu z klientami. Przykładowo klienci mogą zadawać pytania lub zostawiać wspomniane wyżej opinie, na które firma ma możliwość odpowiadać, budując w ten sposób relację i zaufanie.
Dodatkowo PFG umożliwia publikowanie postów o nowych produktach, promocjach czy wydarzeniach, dzięki czemu firma pozostaje w kontakcie ze swoją bazą klientów i informuje ich na bieżąco o nowościach.
4. Zarządzanie reputacją online
Opinie i oceny są jednym z kluczowych elementów wpływających na wizerunek firmy online. Stwierdziliśmy to już wcześniej i możemy powiedzieć, że potrafią one zaważyć na sukcesie biznesu.
Profil Firmy w Google umożliwia monitorowanie opinii i reagowanie na nie. Odpowiedzi na pozytywne opinie budują relację z zadowolonymi klientami, a szybka i profesjonalna reakcja na negatywne opinie pokazuje, że firma dba o jakość obsługi. To kluczowy aspekt budowania marki w internecie.
Uwaga jednak na emocje! Nasze reakcje powinny być dobrze przemyślane, szczególnie gdy przychodzi nam się mierzyć z krytyką.
5. Zwiększenie ruchu na stronie internetowej
Uzupełniony profil firmowy zawiera link do strony internetowej, a informacje zawarte w naszej wizytówce mogą przyciągnąć uwagę odbiorców, którzy odwiedzą witrynę poprzez jedno, wygodne kliknięcie. To będzie się bezpośrednio przekładało na większy ruch w serwisie i pozwoli przekazać więcej informacji o biznesie, a także ma sporą szansę prowadzić do zwiększenia sprzedaży, zainteresowania ofertą lub wzrostu liczby zapytań.
6. Optymalizacja lokalnego SEO
Zadbanie o profil w Google to również jeden z najważniejszych kroków w optymalizacji SEO dla lokalnych wyników wyszukiwania. Google bierze pod uwagę lokalizację firmy, a także inne czynniki, takie jak opinie, kompletność profilu oraz częstotliwość aktualizacji danych, przy ustalaniu pozycji w wynikach wyszukiwania.
Im lepiej zoptymalizowany jest profil, tym wyżej firma pojawia się w wynikach. Z kolei wysokie pozycje w wyszukiwarce znacznie zwiększają szanse na pozyskanie klientów z okolicy. W końcu aż ⅓ osób szukających odpowiedzi zatrzymuje się na pierwszym wyniku organicznym.
7. Możliwość zamieszczania zdjęć i filmów
Profil Firmy Google umożliwia łatwe dodawanie zdjęć i filmów, co ma dużą szansę przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów. Profile zawierające zdjęcia cieszą się większym zaangażowaniem użytkowników, co z kolei prowadzi do większej liczby interakcji z firmą.
Klienci mogą zobaczyć produkty, wnętrze sklepu, biura czy restauracji, co przede wszystkim pomaga w podjęciu decyzji o zakupie lub wizycie. Szczególnie istotne jest to dla branży gastronomicznej!
Podsumowanie
Dbałość o Profil Firmy Google wiąże się z wieloma zadaniami, takimi jak optymalizacja profilu, dbanie o opinie, czy też regularna aktualizacja informacji. Jednak pomimo to, warto poświęcić czas na te czynności, bo PFG ma znaczący wpływ na widoczność firmy, przyciągając nowych klientów i budując zaufanie. Profil Firmy Google stanowi dla nas kolejną płaszczyznę styku z naszym potencjalnym klientem, która może być w przypadku naszego biznesu kluczowa.
Więcej informacji na temat zarządzania wizytówkami Google na https://www.mbridge.pl/profil-firmy-google/. Zadbaj o swój profil już dzisiaj!