w , ,

Jak nawiązać współpracę z marką? Najpierw pokaż, co potrafisz

Jak nawiązać współpracę z marką? Najpierw pokaż, co potrafisz

Influencer marketing jest terminem, który ostatnio jest dość popularny. Współpraca z ambasadorami marki przynosi korzyści obu stronom i może być efektywna. Dzisiaj chcielibyśmy Wam przedstawić jak zaczęła się pierwsza współpraca między marką a zespołem muzycznym. Był to kontrakt, który przeszedł już do historii muzyki i biznesu, wybitny krok marketingowy, który nie tylko dał korzyści finansowe „influencerom”, ale sprawił, że marki sportowe stały się elementem popkultury.

Zatem wróćmy do korzeni. Jak RUN-D.M.C. stał się pierwszym w historii zespołem, który podpisał kontrakt z marką sportową?

RUN-D.M.C. został założony w 1981 roku z Nowym Jorku. Od samego początku wyróżniali się na tle innych grup – muzyką (jako jedni z pierwszych wykorzystali automat perkusyjny) i… ubiorem. W odróżnieniu od innych gwiazd tego gatunku na koncertach wyglądali zwyczajnie, występowali w ciuchach, w których chodzili na co dzień po ulicy. Wtedy było to dość niespotykane.

Ich znakiem rozpoznawczym były buty Adidas, a ponieważ śpiewali o tym co ich otacza, nagrali piosenkę „My Adidas” (1986).

We actually did the record “Adidas” because we loved adidas. Even before we had the record deal, we wore adidas in the hood. You would save your allowance to get adidas, you know what I’m saying. You would just take a job anywhere just to save up enough money to get some fresh, new adidas. So, we loved adidas.*

Co ciekawe, w latach 80. i 90. ambasadorami marek sportowych były tylko i wyłącznie gwiazdy sportu. Wtedy marki nie zdawały sobie sprawy z potencjału hip-hopu.

Podczas trasy Raising Hell, manager zespołu zaprosił na koncert w Madison Square Garden przedstawiciela marki Adidas, Angelo Anastasio, który był zszokowany widząc tysiące tysięcy fanów podnoszących buty Adidasa w powietrze.

Wtedy dopiero Adidas zrozumiał, jaką siłę oddziaływania (i siłę sprzedażową) mają muzycy RUN-D.M.C.

 

Dla Adidasa zespół też miał specjalne przesłanie 😀

Kilka dni później Run-D.M.C. stała się pierwszą grupą hip-hopową, która otrzymała kontrakt na milion dolarów, stając się jednocześnie pierwszym w historii zespołem, który nawiązał współpracę reklamową z marką sportową.

Sukces był natychmiastowy. Reszta pozostaje historią 🙂

źródło:

*https://solecollector.com/news/2014/03/this-history-of-run-d-m-c-and-adidas-as-told-by-d-m-c

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Kiedy polskie muzea staną się innowacyjne?

Kiedy polskie muzea staną się innowacyjne?

Najstarszy uczestnik w historii reebok spartan race w polsce jest 73 letnią kobietą

Najstarszy uczestnik w historii Reebok Spartan Race w Polsce jest 73 letnią kobietą