w

Współpraca influencera z marką – na co zwrócić uwagę?

Współpraca influencera z marką

Przed podjęciem współpracy z markami, najlepiej zapoznać się z podstawowymi kryteriami wyboru osoby do współpracy. Pomogą one uniknąć niepotrzebnych problemów i wpłyną na dobre stosunki z daną firmą, ale co więcej – również na rozwój konta twórcy. Jak więc powinna wyglądać dobra współpraca influencera z marką i na co zwrócić uwagę? 

Współpraca influencera z marką a potencjał twórcy

Aby rozwijać się jako twórca, warto postawić się na miejscu marki i przeanalizować kryteria, jakimi się ona kieruje, analizując rynek influencerów do współpracy. Należy pamiętać, że firmy, pomimo nadmiaru publikowanych w sieci treści, chcą utrzymać zainteresowanie konsumentów. Dlatego szukają kogoś, kto się wyróżnia i przyciąga uwagę, a także kogoś, kogo grupa docelowa będzie spójna z grupą potencjalnych klientów.

Marce nie zależy przecież na tym, by trafić do jak największej liczby osób ze swoim przekazem, ale na tym, by było to jak najszersze grono tych ludzi, którzy rzeczywiście mogą zainteresować się produktem lub usługą.

Jak marki szukają influencerów do współpracy?

Wydawałoby się, że liczba followersów nie jest już decydującym czynnikiem – niektóre portale społecznościowe, próbowały nawet ukryć ten wskaźnik. Jednak w wielu przypadkach nadal potencjalni pracodawcy skupiają na nim uwagę.

Warto pamiętać, że istnieją jeszcze znacznie ważniejsze czynniki do których należy zaliczyć zaangażowanie oraz zasięg postów. Te parametry rzeczywiście wpływają na atrakcyjność profilu twórcy. Tak więc, dobrą radą dla influencera jest, aby rozwijać zarówno swój profil, jak i pracować nad powiększeniem grona odbiorców i zasięgami. Aktywni obserwatorzy to dobry materiał na potencjalnych klientów.

Umiejętność opowiadania o produktach lub usługach ma znaczenie

Praca influencera to często poszukiwanie kompromisów. Marki zwracają uwagę na widoczność swojego artykułu w publikowanych treściach. Nieraz wymagają poprawek lub umieszczenia promowanych produktów w centrum sponsorowanej treści. Nie zawsze taki sposób przedstawiania, jest odbierany pozytywnie. Co więcej, najczęściej odbiorcy kojarzą go z nachalnym lokowaniem.

Jedną z ważnych rad  dla influencera jest to, aby przedstawiać produkty w sposób subtelny. Reklama ma zachęcić do zakupu, a nie na siłę popychać klienta w stronę koszyka. Należy pokazać produkt lub usługę ciekawie, tak aby odbiorca poczuł potrzebę jego posiadania. A jeśli marka nie uznaje kompromisów i oczekuje nachalnej sprzedaży, być może warto zastanowić się, czy taka współpraca w ogóle ma sens?

Czy warto współpracować z wieloma markami?

Należy pamiętać, że natłok realizowanych projektów, może wpłynąć nie tylko na ich jakość. Decydując się na pracę z konkretną marką, warto sprawdzić, czy rynek nie jest przesycony ofertami danego produktu. Nadmierne promowanie, może budzić wątpliwości u potencjalnych konsumentów – kolejny influencer, reklamujący identyczny produkt.

Co więcej, taka sytuacja może skutkować utratą renomy twórcy. Dlatego kolejną cenna rada dla influencerów brzmi: warto uważnie sprawdzać oferty i wybierać konkretne marki – lepiej postawić na kilka interesujących ofert, niż zrobić ze swojego konta „słup reklamowy”. Następnym ruchem będzie ich promowanie na wielu kanałach poprzez wartościowy content. Pozwoli to dotrzeć do maksymalnie szerokiej grupy odbiorców.

Otomoto kampania wizerunkowa

Kampania wizerunkowa OTOMOTO „Prawdziwe historie”

Animacja diplodok odnosi sukces w cannes

Sukces polskiej animacji „Diplodok” w Cannes