Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Czym jest marketing internetowy i jak wykorzystać go do osiągnięcia celów biznesowych?

marketing internetowy

Marketing internetowy to pojęcie, które obecne jest właściwie wszędzie. Nie ma się zresztą co dziwić, bo w dzisiejszych czasach wiele działalności w dużej mierze przeniosło się właśnie do internetu. To pociąga za sobą konkretne zmiany także w zakresie promocji, opracowywania strategii sprzedaży czy analizowania wyników. Czym jest więc marketing internetowy i z jakich narzędzi korzysta?

Czym jest marketing internetowy?

Marketing internetowy czasami nazywany jest także marketingiem cyfrowym czy digital marketingiem. Wszystkie te pojęcia oznaczają to samo – zbiór działań marketingowych wykorzystujących internet czy urządzenia elektroniczne do osiągniecia konkretnych celów. Oczywiście najbardziej podstawowym celem będzie tu sprzedaż. Czasami to jednak pewne pośrednie kroki prowadzą do wypracowania zysków. I tak też celem marketingu cyfrowego równie dobrze może być zwiększenie zasięgów, rozpoznawalności czy większej liczby wejść na stronę.

Jak działa digital marketing?

Jak to zostało wspomniane, marketing cyfrowy może wykorzystywać różne środki elektroniczne oraz internet, aby zrealizować założenia opracowanej strategii. Takim środkiem do osiągnięcia konkretnego efektu może być więc strona internetowa, profil firmowy na Facebooku, konto na Instagramie, blog firmowy czy dopracowany landing page.

To, z jakich narzędzi firma będzie korzystać, zależy w dużej mierze od charakteru jej działalności, ale też od grupy docelowej, jej nawyków i miejsc, gdzie najczęściej można znaleźć potencjalnych klientów. Narzędzia warto wybierać uważnie – więcej wcale nie znaczy lepiej czy skuteczniej. Optymalnym rozwiązaniem jest znalezienie narzędzi najlepiej dopasowanych do specyfiki działalności i skupieniu się tylko na kilku sposobach ze wszystkich dostępnych. Pewne jest natomiast jedno – dzisiaj praktycznie każdy potrzebuje marketingu internetowego. I to niezależnie od wielkości firmy czy branży, w której działa.

Rodzaje marketingu internetowego

Skoro narzędzi i możliwości jest tak wiele, to warto teraz przyjrzeć się każdemu z nich. Znajomość wszystkich dostępnych opcji i ich specyfiki jest pierwszym krokiem do wybrania rozwiązań najlepiej pasujących do danej firmy. I tak też marketing internetowy to m.in.:

  • SEO – to ważny aspekt działalności w internecie. Aby zostać znalezionym przez klientów, trzeba zadbać o wysoką pozycję w wyszukiwarce. Pozwoli w tym m.in. SEO, które wiąże się z dobieraniem słów kluczowych i umiejętnym wplataniem ich w tekst.
  • Content marketing – teksty nie powinny jednak jedynie zawierać odpowiednich fraz kluczowych. Muszą też być użyteczne z punktu widzenia potencjalnego klienta. Content marketing ma ogromną moc – wzbudza zaufanie, umacnia pozycję eksperta, a przy okazji ułatwia pozycjonowanie. Warto więc rozważyć założenie bloga firmowego i zamieszczanie na nim treści, które mogą okazać się użyteczne z punktu widzenia potencjalnych klientów
  • Reklama internetowa – marketing internetowy to także wszelkiego rodzaju reklamy w internecie. W tej kategorii znajduje się wiele możliwości – od tradycyjnych reklam w wyszukiwarce, przez współprace z influencerami aż po kreatywne podejście do tematu i reklamy natywne;
  • E-mail marketing – wiele się zmieniło, ale e-mail marketing od lat pozostaje skutecznym sposobem sprzedaży. Nic więc dziwnego, że tak wiele firm wypuszcza własne newslettery. O ile są dobrze zaplanowane i rzeczywiście niosą za sobą treści przydatne z punktu widzenia odbiorców, mogą przyczynić się do zwiększenia zysków w firmie;
  • Media społecznościowe – social media mają ogromną moc. Po pierwsze, większość osób ma profil na Facebooku, Instagramie czy LinkedIn. Poprzez te platformy łatwo dotrzeć do klientów czy kontrahentów. Poza tym media społecznościowe często opierają się na szybkich reakcjach, polubieniach i siłą rzeczy zakładają skrócenie dystansu. A to ma duże znaczenie szczególnie, jeśli firmie zależy na zdobywaniu lojalnych klientów i zwiększania ich zaangażowania.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *