Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Świadomość marki to nie tylko rozpoznawalność – to też lojalność, renoma i zaufanie

budowanie świadomości marki

Budowanie świadomości marki pozwala zwiększyć zyski. Rozpoznawalna marka oznacza łatwiejsze zdobywanie klientów, większe zaufanie do produktów i usług, a tym samym i lepszą sprzedaż. Cały ten proces wymaga jednak ciągłych prac nad wizerunkiem firmy i poprawą jej reputacji, a także dbania o to, by wyróżnić się na tle konkurencji.

Czym jest świadomość marki?

Aby zrozumieć, czemu budowanie świadomości marki ma tak istotne znaczenie, warto na początek wyjaśnić, czym świadomość marki w ogóle jest. To budowanie odpowiednich skojarzeń i wizerunku marki w świadomości konsumentów. Aby marka rzeczywiście mogła zaistnieć, musi mieć grono swoich stałych odbiorców i odpowiednią reputację. A tę buduje się poprzez szereg działań wzbudzających odpowiednie, pozytywne skojarzenia, które wywołują emocje. Doskonale wiedzą o tym największe marki na rynku. Przykładowo Coca-cola to nie tylko słodzony napój gazowany, ale marka, która znaczy więcej – to także święta czy chwile spędzone z rodziną albo przyjaciółmi. Emocje, a nie właściwości produktu skłaniają do zakupu, dlatego budowanie świadomości marki ma tak duże znaczenie.

Budowanie świadomości marki zaczyna się od planu

Plan pozwala na znacznie lepsze opracowanie skutecznej strategii budowania świadomości marki. Na początku warto więc odpowiedzieć sobie na kilka pytań:

  • Jakie są cele brandingowe i marketingowe firmy?
  • Kto jest odbiorcą generowanych treści?
  • Jakie kanały można wykorzystać do budowania świadomości marki?

Szczególne znaczenie ma skupienie się na grupie odbiorców i dokładne poznanie potencjalnych klientów. Kim są, czego potrzebują i czego chcą uniknąć – odpowiedź na tego typu pytania pozwoli zastosować do nich przekaz. Stworzenie planu zapewnia natomiast solidne podstawy do dalszych działań.

Personalizacja treści

O ile pojęcia takie jak „indywidualne podejście do klientów” czy „produkt dopasowany do Twoich potrzeb” na nikim już nie robi wrażenia, to personalizacja treści ma ogromne znaczenie. Trzeba jednak przeprowadzać ją prawidłowo – nie tylko opierając się na pustych słowach, ale udowadniając, że klient naprawdę traktowany jest jak ktoś wyjątkowy. Obecnie dominuje bezosobowa komunikacja marketingowa, dlatego spersonalizowane treści pomagają marce się wybić i stworzyć więź z klientem.

Jak personalizować treść, by budować świadomość marki? Przydatne będą narzędzia pozwalające na analizę danych o odbiorcach. Dzięki nim można dowiedzieć się, czego klienci najbardziej potrzebują i jakie są ich problemy. Wysyłanie spersonalizowanych ofert czy wiadomości na pewno przyniesie pozytywny wpływ i będzie realnym dowodem na indywidualne traktowanie odbiorców.

Content marketing

Content marketing jest sercem biznesu i ma ogromny wpływ na budowanie świadomości marki. Właśnie dlatego tak ważne jest tworzenie odpowiednich, wartościowych treści. Zaangażowanie potencjalnych klientów można też zwiększyć, korzystając z obecnie dostępnych możliwości przekazywania informacji. Świetnie sprawdzają się krótkie treści wideo, a także treści interaktywne. Warto do ich rozpowszechniania korzystać z mediów społecznościowych, które pozwalają dotrzeć do ogromnego grona odbiorców.

Ludzka strona marki

Obojętnie jak dobry jest produkt, sprzedają ludzie, nie produkty. Budowanie świadomości marki powinno się więc opierać także na uczynieniu firmy bardziej ludzką. Warto przedstawić konkretne wartości, którymi kieruje się marka, opowiedzieć historię jej powstania, skupić się na emocjach. Marka jest kluczowym elementem wizerunku przedsiębiorstwa. Aby przekonać do niej klientów, trzeba pokazać im, że po drugiej stronie znajduje się nie logo i hasło reklamowe, ale osoby, które doskonale rozumieją ich potrzeby.

Social proof

Najlepszą reklamą dla każdej marki są rekomendacje zadowolonych klientów. Właśnie dlatego budowanie świadomości marki powinno opierać się także na treściach generowanych przez innych użytkowników. Social proof to jeden z najlepszych sposobów na zwiększenie rozpoznawalności marki i pogłębienie zaufania klientów. W tym celu warto wykorzystywać recenzje, posty na blogach czy wpisy w mediach społecznościowych.

Lojalność zwiększa zyski

Marka może rozwijać się, budując długoterminowe relacje. Zdobycie zaufania dawnych klientów sprawia, że nie tylko będą oni wracać i ponownie korzystać z oferty. Powoduje także, że czują się związani z marką, są jej wierni mimo istnienia na rynku konkurencji i chętnie polecają ją innym osobom. Aby zwiększyć lojalność wobec marki można wykorzystać do tego strony członkowskie. Pozwalają one na budowanie społeczności marki i dzielenie się własnymi doświadczeniami. Dzięki poczuciu przynależności do danej grupy więź się umacnia.

 

Zobacz też: Strategia komunikacji: LinkedIn w strategii komunikacji marek B2B

7 Pings & Trackbacks

  1. Pingback:

  2. Pingback:

  3. Pingback:

  4. Pingback:

  5. Pingback:

  6. Pingback:

  7. Pingback:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *