W marketingu krąży powiedzenie, że należy być na bieżąco albo… można zginąć. Warto śledzić realizacje polskie i zagraniczne, by trzymać rękę na pulsie, by stale się inspirować a także wiedzieć, co w konkurencyjnej trawie piszczy. Żeby pomóc Wam w byciu „up to date” zaczynamy cykl „piątek”, czyli subiektywnych przeglądów firm lub realizacji, które warto znać i obserwować.
Zaczynamy od studiów kreatywnych – małych podmiotów, spod skrzydeł których wychodzą piękne i nietuzinkowe realizacje. Wszystkie przedstawione poniżej studia są członkami STGU, dbają o jakość realizacji i wysoki poziom artyzmu. Warto je znać. Zapraszamy.
Na swojej stronie internetowej piszą o sobie: studio graficzne, które projektuje identyfikacje wizualne i pracuje dla wizjonerskich korporacji i ambitnych młodych firm. To warszawskie studio składa się z dwóch doświadczonych absolwentek ASP: Oli Dębniak i Pauliny Rek – Gromulskiej. Dziewczyny są widoczne na rynku od co najmniej 4 lat, poza działalnością Studia rozwijają też projekt Pan Kalendarz.
Źródło: www.cudawiankistudio.pl
Realizacje Cuda Wianki studio są bardzo różnorodne – od kompleksowej identyfikacji promującej spektakl Teatru Narodowego w Warszawie…
Źródło: www.cudawiankistudio.pl
przez projekt Niezbędnika Aktywnych mieszkańców dla miasta stołecznego Warszawy…
Źródło: www.cudawiankistudio.pl
aż po branding sieci włoskich restauracji.
Źródło: www.cudawiankistudio.pl
Innym rodzajem działalności studia jest projektowanie krojów pism. Dziewczyny mają na koncie stworzenie około 10 fontów dostępnych na MyFonts.
Obserwuj: FB CUDA WIANKI STUDIO oraz na Behance
Studio NOMONO to wrocławska marka, pod której szyldem działają dwie firmy: Agencja kreatywna Flov i studio produkcyjne Lumicon FX. Na swoim koncie mają wiele realizacji dla branży browarniczej, w ramach której współpracują np. z Browarem Solipiwko czy Browarem Nepomucen. W ramach współpracy z Solipiwko uwarzyli nawet wspólne piwo o nazwie… NOMONO.
Źródło: nomono.eu
Źródło: nomono.eu
Źródło: nomono.eu
W ramach swojej działalności NOMONO zajmuje się projektowaniem identyfikacji wizualnych, realizacji graficznych 2D i 3D, animacjami i produkcją wideo, które można zobaczyć tu: https://vimeo.com/studionomono/videos
Źródło: nomono.eu
Źródło: nomono.eu
Źródło: nomono.eu
Obserwuj: FB NOMONO oraz na Behance
0RTOGRAFIKA
Przenosimy się do Łodzi, gdzie powstało studio Ortografika. Specjalizują się w projektowaniu identyfikacji i szeroko pojętej komunikacji wizualnej.
Z realizacji publikowanych w sieci warto wspomnieć identyfikację i webdesign dla METUIA:
Źródło: ortografika.eu
…branding sklepu HOKA:
Źródło: ortografika.eu
Źródło: ortografika.eu
Czy wreszcie stronę internetową dla STGU:
Źródło: ortografika.eu
Obserwuj: FB ORTOGRAFIKA oraz na Behance
To warszawskie studio prowadzone przez duet designerów: Urszulę Janowską i Filipa Tofila, zajmuje się – jak sami o sobie mówią – interakcją wizualną. Projektują nagradzane w Polsce i za granicą plakaty, pracują m.in.: dla wydawnictw, muzyków i instytucji kulturalnych.
W ich portfolio warto wspomnieć okładkę numeru magazynu 2+3D:
Źródło: syfonstudio.com
… kreatywną okładkę płyty zespołu Mama Selita:
Źródło: syfonstudio.com
Źródło: syfonstudio.com
… projekt publikacji dla SOHO Factory:
Źródło: syfonstudio.com
… czy wystawę dla Institute of Design Kielce:
Źródło: syfonstudio.com
Źródło: syfonstudio.com
Źródło: syfonstudio.com
Obserwuj: FB SYFON STUDIO oraz na Behance
Zupa Grafika to polsko hiszpański team kreatywny, który reprezentowany jest przez Davida Navarro i Martynę Sobecką. Istnieją na rynku od 2012 roku a stacjonują w Poznaniu. Specjalizacją studia jest architektura i typografia, realizują wiele plakatów, dbają o oprawę wydawnictw a także projektują identyfikację wizualną. W internecie można znaleźć także ZupaMarket, czyli sklep online z gadżetami, projektowanymi przez studio, tj: wycinanki, za które otrzymali nagrodę Must Have 2014 Łódź Design, plakaty czy notesy.
Klientami Zupy, których wspominają na swojej stronie, są m.in.: Kancelaria Sejmu RP, Stary Browar, Instytut Adama Mickiewicza czy Malta Festival.
Źródło: zupagrafika.com
Źródło: zupagrafika.com
ZupaGrafika jest autorem identyfikacji dla studia projektowego DisenoHome – identyfikacji o tyle nietypowej, że pozbawionej klasycznego… logo.
Źródło: zupagrafika.com
Źródło: zupagrafika.com
Źródło: zupagrafika.com
Warto wspomnieć realizację Zupy nagrodzoną w konkursie na linię gadżetów, organizowanym przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego i Instytut Adama Mickiewicza:
Źródło: zupagrafika.com
Źródło: zupagrafika.com
Czy serię gadżetów z wizerunkami dzieł architektury, rzeźby czy malarstwa – Positive:
Źródło: zupagrafika.com
Źródło: zupagrafika.com
Źródło: zupagrafika.com
Źródło: zupagrafika.com
Źródło: zupagrafika.com
Obserwuj: FB ZUPA GRAFIKA oraz na Behance
Wkrótce kolejne zestawienia. Jeśli macie propozycje firm lub realizacji, które powinniśmy przedstawić – piszcie do nas na: redakcja@admonkey.pl