Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

7 korzyści, które infografiki mogą dać Twojej firmie i Twojemu blogowi

Danny Ashton przyjął zaproszenie Cezarego Lecha już w ramach Search Marketing Week w kwietniu tego roku. Ostatecznie Danny przyjedzie do Polski 10 Czerwca na konferencję Serach Marketing Day i poprowadzi dla nas warsztaty z Tworzenia Infografik.

Danny zajmuje się link buildingiem od 2006 roku. W 2011 założył agencję specjalizującą się w tworzeniu infografik – „Neo Mammalian Studios”. W 2013 roku agencja NMS została liderem rynku nie tylko w Wielkiej Brytanii, ale i na całym świecie. Agencja zajmuje się tworzeniem wysokiej jakości treści, z pomocą których można osiągnąć doskonałe rezultaty w postaci linków, zainteresowania w mediach społecznościowych oraz wysokiej ekspozycji marki. Prace zespołu Ashtona były publikowane na wielu wartościowych stronach oraz magazynach na całym świecie: The Sun, The Guardian, Mashable, Wired Magazine, Forbes oraz wiele innych. Dziś prezentujemy infografikę Danny’ego o… infografikach oraz artykuł Danny’ego na temat korzyści płynących z ich zastosowania.

W ciągu ostatnich kilku lat infografiki stały się jednym z najbardziej rozpowszechnianych i charakterystycznych aspektów Internetu. Chociaż wielu uważa, że są one po prostu ciekawą formą upowszechniania informacji, infografiki mogą być wartościowym narzędziem marketingowym dla bloga lub firmy i to niezależnie od ich zawartości. Potencjalnie docierają do milionó użytkowników, przyciągąjąc do firmy lub bloga większą ilość użytkowników niż tradycyjne reklamy.

czytaj:   Raport Contently: czytelnicy nie ufają treściom sponsorowanym

little-graphic2

Poniżej 7 powodów, dla których infografiki są korzystne dla firmy/bloga:

1. Łatwość rozpowszechniania (shareability)
Infografiki mają tendencję do samoczynnego, “wirusowego” rozpowszechniania się, zwłaszcza jeśli są zabawne lub ciekawe.
W celu sprawdzenia popularności infografik warto odwiedzić stronę Oatmeal. Chociaż dla zastosowań biznesowych nieprzydatna będzie infografika na temat częstotliwości zabijania przez koty, to zabawna i niebanalna grafika może rozpowszechniać się wirusowo – i w ten sposób zwiększyć rozpoznawalność firmy czy marki.
Dodatkowo, wiele infografik zawiera wbudowany kod, który ułatwia umieszczanie ich na innych stronach internetowych, dzięki czemu zwiększa się ruch na stronie docelowej.

little-graphic1

2. Im mniej tym lepiej

Chyba każdy kiedyś odwiedził bloga z długimi, nużącymi tekstami. Częstą reakcją gości są komentarze typu tl;dr (too long, didn’t read – za długie, nie przeczytałem). Infografiki pomagają rozwiązać ten problem, dzięki skondensowaniu informacji do kilku punktów – czyni je to łatwymi w odbiorze. Forma obrazkowa wraz z danymi i krótkimi komentarzami pozwala nawet trudne, niszowe, czy typowo biznesowe tematy uczynić łatwymi w odbiorze.

czytaj:   Konsument to medium? O marketingu rekomendacji

3. Infografiki podążają za współczesnymi trendami

Biznesowy żargon staje się coraz mniej popularny. Zwięzłe infografiki, tudzież informacje połączone z rozrywką, nabierają znaczenia. Wiążę się to ze zmniejszoną uwagą poświęcaną na odbiór treści – u współczesnych ludzi jest on krótszy niż u złotych rybek. Dlatego warto prezentować informacje w krótkiej i eleganckiej formie, która sprawi że czytelnicy będą wracać po więcej.

4. Infografiki ułatwiają zrozumienie “trudnych” danych
Dla prowadzących firmę lub bloga związanego np. z teorią strun, infografiki stanowią znakomite rozwiązanie, ułatwiające zrozumienie przekazywanych treści. Skupiają się w znacznej mierze na obrazie niż tekście, dlatego umożliwiają przetworzenie trudnych w odbiorze treści na łatwo przyswajalny format.

little-graphic3

5. Większy ruch na Twojej stronie
Niezależnie od tego, czy sprzedajesz znakomity produkt, czy też oferujesz cenne rady, ruch na stronie jest zwykle trudny do pozyskania. Działania SEO oraz wypełnianie niszy rynkowej pomagają, niemniej jednak cechująca infografiki łatwość rozpowszechniania i popularność wśród Internautów mogą znacznie zwiększyć ruch na stronie www. Ponadto, poprzez umieszczenie marki i adresu URL na infografice, zwiększa się jej rozpoznawalność i świadomość w umysłach internautów.

czytaj:   Co wkrótce włożymy do koszyka? Trendy w e-commerce

6. Ekspertem być
Einstein podobno powiedział, że “jeśli nie potrafisz czegoś wyjaśnić w jasny sposób, nie rozumiesz tego wystarczająco”. To jest właśnie idea infografik – prezentowanie wiadomości w na tyle prosty sposób, żeby czytelnik uważał jej autora za eksperta w danej dziedzinie. Oczywiście jest to korzystne dlafirmy i buduje zaufanie, co może przełożyć się na korzyści biznesowe.

7. Wszyscy lubią infografiki!
Tak po prostu jest. Wszyscy je lubimy. Cechy tego medium, zwłaszcza zwięzłość i kreatywność sprawiają, że klikamy i udostępniamy je dalej. Co więcej, póki co nie widać oznak znużenia infografikami, dlatego nadal warto skorzystać z tego lubianego medium.
Oprócz korzyści, jakie daje łatwość udostępniania, istotność, czy rozpoznawalność marki, infografiki są także zwiastunem nowych metod rozpowszechniania informacji. Chyba zatem warto wziąć udział w tych zmianach?

Więcej o infografikach w trakcie konferencji Search Marketing Day będzie mówił Danny Ashton oraz Marcin Wójcik, który pokaże polski przykład wpływu infografik na promocję firmy.

Tekst źródłowy przetłumaczony z języka angielskiego.