w

Agencja Whites powołuje komórkę ds. Generative Engine Optimization

Generative engine optimization

W odpowiedzi na zmieniające się trendy w zachowaniach konsumentów poszukujących informacji o marce i produkcie w cyfrowym świecie, agencja digital marketingowa Whites ogłasza utworzenie nowej komórki specjalizującego się w Generative Engine Optimization (GEO). Kierowanie tym przedsięwzięciem obejmie Krzysztof Kowalczuk-Fijałkowski, który pełnił funkcję Innovation Lead Whites.

Generative Engine Optimization (GEO) to nowa dziedzina w marketingu cyfrowym, która koncentruje się na optymalizacji treści w taki sposób, aby były one preferowane przez modele AI podczas generowania odpowiedzi na zapytania użytkowników.

Kluczowa w tych działaniach jest ekspozycja brandu. Ta strategia jest odpowiedzią na rosnącą rolę sztucznej inteligencji w procesie poszukiwania informacji, gdzie tradycyjne wyszukiwarki, takie jak Google, stopniowo ustępują miejsca odpowiedziom generowanym przez AI.

Gartner prognozuje, że do 2026 roku wyszukiwarki internetowe odnotują 25% spadek ruchu na rzecz chatbotów AI i podobnych rozwiązań.

Zaawansowane technologie takie jak Search Generative Experience (SGE) od Google, czy też konkurencyjna wyszukiwarka Perplexity czy Meta AI, a także chatboty AI typu Google Gemini i OpenAI ChatGPT, są już częścią codziennego użytkowania.

Wg Accenture 39% osób w wieku 18-34 lat woli odpowiedzi konwersacyjnej AI od standardowych wyszukiwań w sieci. Nowa komórka GEO Whites będzie prowadził badania nad czynnikami wpływającymi na widoczność marek i produktów w tych generatywnych platformach.

„Generative AI to „natychmiastowa odpowiedź i przejście do konwersacji”, a nie “standardowy wynik wyszukiwania w postaci linku, który zmusza użytkownika do dalszego researchu” jak w wyszukiwarce Google – komentuje Krzysztof Kowalczuk-Fijałkowski. „Przejście od SEO do GEO wymaga od nas zrozumienia i przewidywania, jak algorytmy AI interpretują i wybierają treści znajdujące się w stronach internetowych i social media. Otwiera to nowe możliwości dla strategii marketingowych i dotarcia do konsumenta. Generative AI jak SGE wprowadza duże przetasowania w rankingu i ekspozycji brandów, co stanowi ogromną szansę dla serwisów do zwiększenia widoczności. Chcemy pomóc naszym klientom wykorzystać tę szansę.”

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Kampania orange

Nowa kampania Orange „Ooo”

Big mac®. Big mac wśród burgerów

Big Mac®. Big Mac wśród burgerów