Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

ALDI w dobie kryzysu nie zapomina o środowisku i po raz kolejny sadzi drzewa z Klubem Gaja

aldi i klub gaja

W Światowym Dniu Ziemi ALDI wraz z Klubem Gaja przypominają jak ważna jest ochrona klimatu i dbałość o różnorodność biologiczną. Sieć po raz kolejny została Partnerem Strategicznym Święta Drzewa i przez ostatnie dwa lata zasadziła 6000 drzew.

Epidemia korona wirusa to nie jedyne wyzwanie z jakim przyszło nam się aktualnie mierzyć. Płonie Biebrzański Park Narodowy, brakuje wody, cały kraj trawi susza, pogłębia się proces ocieplenia klimatu. Dbanie o środowisko jest więc ściśle powiązane z zapewnieniem społeczeństwu żywności i równie ważne jak troska o sprzedawców, medyków i inne grupy społeczne. Dlatego także tym roku w ramach obchodów Święta Drzewa w kwietniu na terenie Nadleśnictwa Bielsko zasadzono 3000 buków zwyczajnych. 

Tegoroczne nasadzenie w ramach organizowanych przez Klub Gaja obchodów Święta Drzewa odbyło się wiosną, a nie jak miało to miejsce w poprzednich latach jesienią. Zachodzące zmiany klimatu coraz mocniej wpływają na spadek ilości opadów latem i jesienią, dlatego najlepszym terminem nasadzenia drzew jest wiosna. Wtedy gleba jest jeszcze stosunkowo mokra po roztopach, dzięki czemu drzewa mają szansę przyjąć się w nowym miejscu – wyjaśnia Jacek Bożek, Prezes Klubu Gaja.

Susza jest aktualnie jednym z największych problemów będących wynikiem zmian klimatycznych. Z roku na rok problem ten pogłębia się coraz bardziej i ma wpływ na funkcjonowanie różnych obszarów naszego życia. ALD jako część globalnej Grupy Przedsiębiorstw, od lat odpowiedzialnie troszczy się o środowisko, działając zgodnie z przyjętą globalnie Polityką Klimatyczną, w ramach której dba o otoczenie społeczne, ekologiczne i ekonomiczne. Sieć kontynuuje też współpracę z Klubem Gaja, z którym wspólnie od dwóch lat sadzi drzewa. 

Buki zwyczajne posadzone przez Klub Gaja wspólnie z ALDI w przyszłości osiągną wysokość 40-50 m i staną się zielonymi płucami naszej ziemi, przyczyniając się do produkcji tlenu i oczyszczania powietrza, którym oddychamy. Nasadzenie drzew wpłynie też na zwiększenie różnorodności biologicznej i poprawę retencji wody w otoczeniu. Utrudnieniem dla tegorocznej akcji poza postępującą suszą była również panująca pandemia koronawirusa.

– Choć aktualna sytuacja jest trudna dla nas wszystkich, nie powinniśmy jednak zapominać o działaniach na rzecz środowiska. Dobitnie w ostatnich dniach przypomina nam o tym przyroda. Dbałość o środowisko jest wpisana w DNA naszej marki, dlatego naturalnym było dla nas kontynuowanie nasadzeń wraz z Klubem Gaja i dołożenie swojej cegiełki do realizowanej przez naszego partnera misji edukacji ekologicznej – mówi Agata Biernacka, Kierownik Działu Komunikacji i PR ALDI Polska.

Akcja nasadzenia drzew przez Klub Gaja przeprowadzona została z zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa określonych przez Główny Inspektorat Sanitarny i Ministerstwo Zdrowia, przy ograniczonej liczbie osób, bez obecności pracowników ALDI, dziennikarzy czy znanych osobistości. W nasadzeniach uczestniczyli jedynie przedstawiciele bielskiego nadleśnictwa oraz reprezentanci Klubu Gaja. 

Od ubiegłego roku wspólnie z Klubem Gaja ALDI zasadziło już prawie 6000 drzew. Sieć zaangażowała się także w stworzenie ogrodu polisensorycznego w Zespole Szkół Specjalnych w Sosnowcu. Misją Klubu Gaja jest ochrona i zachowanie środowiska naturalnego oraz ochrona praw i dobrostanu zwierząt. Już od 30 lat Gaja angażuje Polki i Polaków w realne działania wspierające środowisko, realizuje długofalowe programy i kampanie, które przynoszą konkretne korzyści dla przyrody i zwierząt. 

***

ALDI to międzynarodowa sieć dyskontów posiadająca głównie na zachodzie i południu Polski 140 sklepów i zatrudniająca ponad 2500 pracowników. Jest jedną z wiodących firm handlowych w Europie. Strategia ALDI to wyselekcjonowany asortyment wysokiej jakości w dobrej cenie. Oprócz tego spółka stawia na długotrwałe, sprawiedliwe i niezawodne relacje handlowe z dostawcami oraz spełnianie wymogów firmy odpowiedzialnej społecznie. Nowe hasło marki brzmi „RAZ ALDI, ZAWSZE ALDI”, bo po ulubione produkty chętnie się wraca.

 

 

Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *