w ,

Birkin – marketingowy upadek ikony mody

Birkin - marketingowy upadek ikony mody

Kiedy Hermes udostępnił swój flagowy produkt, czyli torebki Birkin, świat mody oraz wszystkie kobiety na ziemskim globie oszalały na jej punkcie. Pożądana i rozpoznawana przez niemal wszystkich torba zaczęła tracić popularność. Co się stało, że tak luksusowy towar przestał być nagle na topie?

Początki

Dzięki świetnej strategii marketingowej dla niektórych Birkin to nie tyle torba, co sens życia.  Jej historia ma 25 lat, a została stworzona dla aktorki Jane Birkin. Na wykonany z krokodylej skóry dodatek z firmy Hermes trzeba było czekać czasem kilka lat. Ekskluzywna torebka szybko zawładnęła światem mody, ale zaczęła docierać do większej liczby osób. Przez to straciła na swojej elitarności i wyjątkowości, a jej blask stopniowo przygasa.

Zmiana skojarzeń z marką

Torba Birkin, to nie tylko jakość, ale elitarność. Tej właśnie elitarności od jakiegoś czasu już w produkcie brakuje, Dzisiaj nawet siostry Kardashian (znane z tego, że są znane), czy polscy celebryci  posiadają torebki Birkin.

Dla wielu oznacza to, że ten sławny dodatek stał się dostępny dla mas. Wiele gwiadzek filmu czy muzyki zaczęło się posługiwać tą torebką jako wyznacznikiem luksusu mając nadzieję, że dzięki temu będą więcej znaczyć.

Przez to torebki przestały być „zarezerwowane” dla sławnych i bogatych i przestały być wyznacznikiem statusu społecznego.

Obecnie taki dodatek można dostać nawet przez internet, a kiedyś trzeba było pofatygować się do jednego ze sklepów Hermes. Ponadto zalewa nas masa chińskich podróbek, co sprawia, że są one dostępne dla coraz większej rzeszy kobiet i tracą na wartości.

Jak więc widać luksus nie lubi zbyt dużego rozgłosu.

Nowa kampania reklamowa nikon polska

Nowa kampania reklamowa Nikon Polska

Kryzys marki

Przybywa fanów i Twoja marka staje się bardzo popularna? Może to już kryzys?