Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Blix z największą w Polsce listą zakupów w aplikacji. Tylko w 3 miesiące Polacy dodali tam prawie 10 mln produktów

blix

Z listy zakupów Blix korzysta już 350 tys. osób miesięcznie. Pod względem liczby odbiorców jest największym tego typu narzędziem na rynku. Taką pozycję osiągnęła w zaledwie pół roku po uruchomieniu. A korzysta z niej dopiero 30% wszystkich użytkowników aplikacji. Jej właściciel zapowiada dalszą ekspansję. Obecnie trwają prace nad rozbudowaniem funkcji i wprowadzeniem nowych opcji. W ten sposób jej zasięg jeszcze bardziej się powiększy.

Dane pokazują, że Blix jest najpopularniejszą aplikacją gazetkową w Polsce. Liczba jej pobrań już dawno przekroczyła 6 mln. Każdego miesiąca jest uruchamiana ponad 25 mln razy. Nowa funkcja, czyli lista zakupów, została wprowadzona z początkiem 2019 roku, na prośbę użytkowników. Dzięki niej konsumenci mogą w prosty sposób zaznaczać wybrane artykuły, przeglądając je na stronie gazetki promocyjnej każdej sieci.

Po 6 miesiącach od rozpoczęcia prac nad tym rozwiązaniem muszę przyznać, że jego popularność przekroczyła nasze najśmielsze oczekiwania. Korzysta z niego 350 tys. użytkowników miesięcznie. I przynamniej raz w tygodniu używa go aż 170 tys. Polaków. Oznacza to, że w zaledwie pół roku zdeklasowaliśmy konkurencję i staliśmy się największą listą zakupów w Polsce – podkreśla Tomasz Jabłoński, prezes Grupy Mobilnej Qpony-Blix.

Do rzetelnej oceny wielkości bazy konsumentów korzystających z udogodnienia przyjęto najbardziej powszechne metody pomiaru – MAU (Monthly Active Users) oraz WAU (Weekly Active Users). Głównym parametrem aktywności użytkownika jest dodanie przez niego do listy zakupów co najmniej jednego produktu w analizowanym okresie – miesięcznym lub tygodniowym.

– 350 tys. osób to dopiero niespełna 30% wszystkich użytkowników Blixa. Chcemy więc dotrzeć do kolejnych grup odbiorców, którzy jeszcze nie korzystają z tego udogodnienia. W tym celu zamierzamy rozbudować funkcjonalność listy zakupów i wprowadzić opcję dzielenia się nią z członkami rodziny. Właśnie pracujemy nad takim rozwiązaniem – informuje Tomasz Jabłoński.

Tylko w ostatnim kwartale użytkownicy ww. aplikacji dodali do listy zakupów prawie 10 mln produktów. Tym samym sieci handlowe zyskały idealne narzędzie do wpływania na decyzje setek tysięcy klientów, których przyciągają do swoich placówek. Według badań przeprowadzonych przez KANTAR Polska, konsument już przed pójściem do sklepu wie, w jaką markę zainwestuje. I właśnie na tym etapie blisko 80% osób wybiera artykuły, które ostatecznie lądują w koszykach.

– Większość osób przed wyjściem do sklepu przygotowuje listę zakupów. Najczęściej jest ona tworzona na kartce papieru. Jednak rozwiązania mobilne dają klientom większą wygodę. Artykuły są dodawane w trakcie przeglądania gazetki albo ręcznie wpisywane. Dużym ułatwieniem jest też to, że konsument może jednym palcem odhaczyć zakupione pozycje na ekranie telefonu – wyjaśnia prezes Jabłoński.

Dodaj komentarz