w ,

Bo zupa była…prawdziwa. Kontrowersyjna kampania Profi.

Bo zupa była... Prawdziwa. Kontrowersyjna kampania profi.

Obecnie na ulicach polskich miast pojawiła się kampania billboardowa (my widzieliśmy ją we Wrocławiu) firmy Profi. Hasło kampanii „Bo zupa była prawdziwa” łatwo skojarzyć z kampanią społeczną z 1997 roku „Bo zupa była za słona”. Trudno nie dojrzeć tego podobieństwa, bo hasło z kampanii Niebieskiej Linii w pewnym momencie przeniknęło do języka potocznego – czasami w kontekście ironicznym „bo głosował na PIS”, „bo whiskey była za ciepła”.

Dodatkowo razi oczywiście zdjęcie modelki – czołowej twarzy polskiej reklamy prosto z Fotolii.

Bo zupa była... Prawdziwa. Kontrowersyjna kampania profi.

 

Bo zupa była... Prawdziwa. Kontrowersyjna kampania profi.

 

Bo zupa była... Prawdziwa. Kontrowersyjna kampania profi.

 

W związku z kontrowersjami, jakie się pojawiły wiceprezes marketingu firmy Profi wystosował list:

Szanowni Państwo,

Chcemy podkreślić, że Profi od lat działa na rzecz inicjatyw wspierających osoby potrzebujące i pokrzywdzone.
Nasza obecna kampania billboardowa jest kontynuacją kampanii, której przewodnim tematem jest prawdziwość, a dokładnie zwrócenie uwagi naszych klientów na naturalne składniki produktów firmy Profi. Pierwsza część kampanii, która już za nami, mówiła o walorach odżywczych naszych wyrobów. Kolejnym etapem naszych działań miały być i będą reklamy promujące zdrowy styl życia.
Cóż, musimy przyznać, że nie na takim rozgłosie nam zależało. Nasze produkty dzięki swojej wysokiej jakości i tradycji bronią się same. Nie zawsze, jak się okazało, nasze reklamy – bez komentarza – potrafią się obronić.
Jeszcze raz pragnę podkreślić, że tworząc reklamę nie chcieliśmy i nie nawiązywaliśmy w żaden celowy sposób do kampanii społecznej.
Bogdan W. Śliwa
Wiceprezes Zarządu ds. Handlu i Marketingu


Kuchnia 24/7 z blogami kulinarnymi

606 skarg na seksistowską reklamę

606 skarg na seksistowską reklamę