w

Rusza kolejna odsłona kampanii Dzień na U Fundacji Rak’n’Roll  

Dzień na u

Brak czasu to jedna z głównych wymówek Polaków przed pójściem na badania. W ramach piątej już odsłony kampanii Dzień na U do potwierdzenia swojego zdrowia zachęca nie kto inny, jak najbardziej zadumany mężczyzna w Polsce – Stańczyk, w którego rolę wcielił się muzyk Krzysztof Zalewski.

W specjalnie wyprodukowanym na potrzeby kampanii spocie pojawiają się także m.in. Katarzyna Herman, Marta Wierzbicka, Lara Gessler, Mery Spolsky, Michał Żebrowski, Olivier Janiak czy Mateusz Damięcki. Inicjatorem kampanii jest Fundacja Rak’n’Roll, a partnerami Muzeum Narodowe w Warszawie oraz Nationale-Nederlanden. Honorowym Patronatem objął kampanię Prezydent m.st. Warszawy. 

Tegoroczna odsłona akcji Dzień na U to piąta już edycja kampanii inicjowanej przez Fundację Rak’n’Roll, która zachęca do regularnego potwierdzania zdrowia. Tym razem pod lupę trafia stan zdrowia panów. Według raportu przeprowadzonego przez ABR SESTA i SYNO Poland dla Fundacji Rak’n’Roll aż 58% mężczyzn ocenia swój stan zdrowia na dobry. Co ciekawe 36% deklaruje wykonywanie badań kontrolnych raz na rok.

Na potrzeby tegorocznej edycji Dnia na U powstał spot, w którym Stańczyk – w tej roli Krzysztof Zalewski – opuszcza Muzeum Narodowe w Warszawie i udaje się na badania lekarskie. Dzień przed startem kampanii w muzeum zawisła replika obrazu – jednak bez obecnego na niej Stańczyka. Ten zajęty był potwierdzeniem swojego zdrowia. Bo wszyscy powinni ten jeden raz w roku wziąć Dzień na U, a brak czasu nie może być tutaj wymówką. Jak tego dokonał i co wydarzyło się u lekarza opowiada w spocie kampanii. Poza nagraniem akcji towarzyszą działania mediowe, OOH oraz publikacje na profilach influencerów na kanałach social media.

Panowie coraz częściej bardzo świadomie podchodzą dbania o siebie: chodząc na siłownię, do fryzjera, na zajęcia, które rozwijają, więc naturalne powinno być dodanie do tej listy również regularnych badań. Dbanie o zdrowie i profilaktyka to coś, o czym powinniśmy pamiętać zawsze, bez względu na ilość obowiązków – przypomina Jacek Maciejewski z Fundacji Rak’n’Roll.

Profilaktyka odgrywa kluczową rolę w trosce o nasze zdrowie. Warto podkreślić, że profilaktyka jest nie tylko dla osób, które odczuwają już jakieś dolegliwości, ale przede wszystkim dla tych, które chcą zapobiec problemom zdrowotnym zanim się pojawią. Właśnie do tego zachęca kampania Dzień na U. W tym roku autorzy skupiają się na zdrowiu mężczyzn i tym, jak podchodzą oni do badań profilaktycznych.

Okazuje się, że zdecydowana większość panów biorących udział w badaniu (88%) zdaje sobie sprawę z istotności rutynowych badań kontrolnych dla swojego stanu zdrowia. Tylko niewielki odsetek (3%) badanych wyraził wątpliwości co do potrzeby takich kontroli. To dobitnie pokazuje, że Polacy zdają sobie sprawę, jak ważne jest regularne podejście do profilaktyki. To, co jednak ich blokuje to m.in. brak czasu (aż 26%). 

W zachęcanie do potwierdzania zdrowia oprócz tytułowego Stańczyka, w którego wcielił się Krzysztof Zalewski, zaangażowali się artyści oraz osoby ze świata mediów, sportu, kulinariów i polityki. W spocie zobaczymy: Katarzynę Herman, Andrzeja Wronę, Michała Żebrowskiego, Rafała Trzaskowskiego, Olgę Frycz, Mateusza Damięckiego, Oliviera Janiaka, Bovską, Larę Gessler, Martę Wierzbicką, Mery Spolsky, David Gaboriaud. Wsparcia kampanii udzielili również twórcy internetowi: Ciocia Liestyle, Maffashion, Piotr Świniarski, Jacek Jelonek, Łukasza Bogusławski, Piotr Czaykowski, Łukasz Dominiak, Michał Korkosz, których także zobaczymy w nagraniu.

 

Wysiłki Fundacji Rak’n’Roll wspierają pracodawcy, którzy przystępując do Programu Dzień na U, zapewniają wszystkim swoim pracownikom możliwość przeprowadzenia badań w godzinach pracy, np. poprzez dodatkowy dzień wolny, przekazanie pakietu medycznego czy zorganizowanie badań na terenie firmy. Już prawie 34 000 pracowników 43 firmach dostaje czas na potwierdzenie zdrowia od swoich pracodawców. 

Za tegoroczną strategię oraz koncept kreatywny kampanii odpowiada agencja DDB Warszawa, która już po raz piąty angażuje się w kampanię Dzień na U. Po stronie PHD Polska jest planowanie mediów. Za produkcję odpowiada Papaya Films, postprodukcję Rio De Post, a dźwięk Ztudio&Burza. Za działania PR, w tym media relacje, proaktywne prowadzenie biura prasowego, pozyskanie ambasadorów do akcji oraz kompleksowe działania w ramach współprac z influencerami odpowiada agencja Big Picture. Wsparcia w zakresie kompleksowego monitoringu mediów udzielił Instytut Monitorowania Mediów (IMM). Wszystkie podmioty zaangażowały się w kampanię pro publico bono.  

Credits:

Client: Fundacja Rak’n’Roll

Agency: DDB Warszawa 

Creative Director: Michał Krzyszkowski

Creative Team: Katarzyna Warykiewicz, Marcin Rychlik

Client Service: Antonina Kolarczyk, Paulina Górniewicz

Creative Project Manager: Agata Niedźwiadek

Agency Producer: Aleksandra Adamczewska

Stategy: Marcin Trzepla

Design Team: Jan Cieślak, Mateusz Kroczek, Marcin Szmidt

Production Company: Papaya Films

Director: Przemek Dzienis

DP: Łukasz Łatanik

Executive Producer: Kacper Sawicki, Paweł Bondarowicz

Producer: Aleksandra Pudło

Production Manager: Maciej Szrek, Marta Stawska

Production Coordinator: Alicja Danowska

Production Assistant: Michał Brzozowski

1rst AD: Bogusław Bielański

Production Designer: Arkadiusz Skonieczny

Costume Designer: Marta Leszczyńska

Make-up: Kasia Biały, Wilson

Editor: Tomasz Mączka

Postproduction: Rio de Post

Post Producer: Kasia Kowalczyk

Online/Compositing: Pavel Karankevich, Grzegorz Wnuk

Data Manager: Paweł Szymczyk, Łukasz Linda

Colorist: Szymon Kraszewski

Audio Production: Ztudio i Burza    

Realizator: Bruno Jasieński i Mateusz „Burza” Burzyński

Postproducentka dźwięku: Marta Majewska

Music: „Shut Up” Komp. Ashley Thomas Clark, Matthew Simon Clark / Upright Music

Konsultacje muzyczne: Agnieszka Nowak-Betley

Sprzęt kamerowy i oświetleniowy: ATM Studio

Agency PR: Big Picture

Head of Lifestyle Communication: Monika Roth

Agency team: Anna Hołub, Izabela Budnik, Julia Smaga

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Strategia dystrybucji treści

Dlaczego strategia dystrybucji treści ma kluczowe znaczenie dla Twojego sukcesu w internecie?

Audioteka

15 urodziny Audioteki. 15 lat dobrze opowiadanych historii