Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Cannes Lions – inspiracja spod znaku lwa

Ponad 600 osób uczestniczyło w trzeciej edycji Cannes Lions Creative PR Meeting, organizowanej w tym roku w Poznaniu, Sopocie i Warszawie. Wśród gości znaleźli się przedstawiciele mediów, blogerzy, praktycy z branży PR i reklamy oraz wszyscy zainteresowani najlepszymi kampaniami, które otrzymały w 2013 roku statuetkę lwa – najbardziej prestiżową nagrodę na świecie w obszarze komunikacji konsumenckiej.

Plan spotkań, prezentowane casy, wysoka frekwencja oraz dobra atmosfera były stałymi elementami zakończonej właśnie serii wydarzeń w ramach Cannes Lions Creative PR Meeting. Różnorodnych, często odmiennych spojrzeń na prezentowana materię PR dostarczyli zgromadzonej publiczności zaproszeni goście: przedstawiciele mediów, eksperci i praktycy z branży. Panelistami spotkań byli między innymi: Natalia Hatalska (hatalska.com), Marta Ożóg-Orzegowska (Sinsay/LPP), Katarzyna Przewuska (Havas), Danka Woźnicka (Radio Zet), Zuzanna Ziomecka (Przekrój), Marcin Grabowski (AMS), prof. Jacek Kall (UE w Poznaniu), Vadim Makarenko (Gazeta Wyborcza), Piotr Świąc (TVP), Tomek Tomczyk (bloger Kominek), Paweł Tyszkiewicz (SAR) i Wojciech Usak (Audi).

Prelengenci, a wśród nich, m.in. Paweł Tyszkiewicz, Zuzanna Ziomecka, Tomek Tomczyk

Podczas każdego ze spotkań żywa dyskusja toczyła się wokół tematu nowej roli marek i celów, jakie przyświecają twórcom kampanii. Zaangażowania firm w kampanie społeczne oraz ich użyteczność odmiennie odbierane były przez praktyków z branży i przedstawicieli mediów. Mówiono także o istocie zrozumienia odbiorców, ich rzeczywistych potrzeb oraz sposobu myślenia. Dziennikarze zwrócili również uwagę na słabą jakość i wiarygodność dostarczanych mediom materiałów. Wśród poruszanych tematów pojawił się wątek ustalenia jasnych reguł współpracy marek z blogerami oraz potrzebę ciekawych i kreatywny pomysłów na te współpracę.

Podczas każdego ze spotkań żywa dyskusja toczyła się wokół tematu nowej roli marek i celów

Pokazy Cannes Lions Creative PR utwierdzają mnie w przekonaniu, że należy zderzać opinie
i stanowiska, że powoduje to kreowanie nowych wartości, pozwala wyrobić własne zdanie. Słowa Pawła Tyszkiewicza, czy Natalii Hatalskiej o najważniejszych trendach w Cannes, wśród których są: muzyka, story telling czy reklama z przesłaniem dają pojęcie o kierunkach komunikacji. Opinie takich praktyków branży marketingowej jak Wojciech Usak, czy Marta Ożóg-Orzegowska pozwalają na odniesienie światowych case’ów do polskich realiów. Z kolei opinie zaproszonych dziennikarzy i blogerów podpowiadają, jak najlepiej rozmawiać z mediami, czym je zainteresować. Popularność spotkań Cannes Lions pozwana nam myśleć, że warto je kontynuować, by inspirować i stawiać nowe wyzwanie naszej branży – mówi Przemysław Wojak, Managing Partner Q&ACommunications, który poprowadził spotkania.

Cannes Lions Creative PR Meeting Poznań 2013

źródło: mat. pras.

czytaj:   Kapslove Walentynki od Tymbarka