in

Czym powinien charakteryzować się dobry influencer? 5 najważniejszych cech

Cechy dobrego influencera
cechy dobrego influencera

Czym powinien charakteryzować się dobry influencer? Czy profesjonalne i uczciwe podejście jest kluczem do sukcesu? A może to inne cechy dobrego influencera mają kluczowe znaczenie? Na co więc należy zwrócić uwagę, aby właściwie rozwijać swoją społeczność? I co pod uwagę biorą marki szukające wpływowych osób do współpracy?

Na czym polega współpraca influencerem?

Zanim jednak przejdziemy do omawiania najważniejszych cech influencera, warto zacząć od samej definicji influencer marketingu. W końcu współpraca z influencerem zawsze ma pomóc w realizacji konkretnych celów i to właśnie „cechy dobrego influencera” mogą pomóc te cele zrealizować.

Czym jest więc influencer marketing? To reklamowanie produktów i usług z udziałem osób znanych, głównie na kanałach w mediach społecznościowych. Może przybierać różne formy, zarówno dyskretnego lokowania produktu, jak i konkursów czy kampanii. Zawsze jednak opiera się na więzi społeczności z konkretnym twórcą – autorytetem, zaufaniem i poczuciem przynależności.

Najważniejsze cechy dobrego influencera – jakie cechy powinna mieć osoba wpływowa?

Zasięgi i rosnąca liczba obserwujących to wypadkowa na którą składa się osobowość, kreatywność czy transparentność twórcy. Nie każda osoba działająca w internecie odniesie duży sukces i nie każda będzie mieć duży wpływ na swoją społeczność. Istnieją jednak pewne cechy dobrego influencera, które zwiększają szansę powodzenia.

1.  Silna osobowość

Jedną z najważniejszych cech twórcy jest osobowość, która wpływa na budowanie grupy obserwatorów. Liczy się to, co influencer publikuje i jak reaguje na komentarze. Marki szukają charakteru, który pasuje do ich produktu czy usługi, dlatego profil influencera powinien być zgodny z niszą, tematyką czy grupą docelową. Znaczenie ma jednak nie tylko to, o czym influencer mówi, ale też w jaki sposób to robi. Czy ma swoje wyróżniki? Jest charakterystyczny? Czy łatwo zapada w pamięć? To ważne czynniki z punktu widzenia marki chcącej nawiązać współpracę.

2. Kreatywność

Nieszablonowe myślenie to niewątpliwie cecha dobrego influencera. Konkurencja jest ogromna, tysiące twórców zabiega o uwagę. Dlatego należy dać odbiorcom coś kreatywnego – wysokiej jakości treść, która zainteresuje zarówno pod względem merytorycznym, jak i wizualnym. Doskonałym dowodem na to, że nawet skomplikowana treść podana w przystępnej formie budzi wielkie zaangażowanie, mogą być wyniki badań, z których wynika, że połowa polskich uczniów do pomocy w nauce wybiera influencerów.

Ciekawą tematykę, która przyciągnie obserwujących, można pokazać w różnorodny sposób. Warto poszukać czegoś, co pasuje do osobowości twórcy, ale też trafi do grona odbiorców.

3. Profesjonalizm

Marki poszukują twórców profesjonalnych, którzy rozumieją znaczenie pracy zespołowej. Są też w stanie sprostać wymaganiom konkretnych kampanii. Gotowość do pracy, szybkość czy niezawodność to cechy, które są pożądane. Warto wiedzieć, że niektóre firmy jasno określają swoje wymagania – nie są otwarte na sugestie. Dlatego profesjonalizm w takim przypadku stanowi bardzo ważną cechę dobrego influencera.

4. Spójność

Dobry twórca to osoba aktywna i konsekwentna, która utrzymuje zaangażowanie obserwujących. Inaczej mówiąc, liczy się regularne publikowanie i szybkość reakcji na komentarze. Przede wszystkim jednak influencer mający duży wpływ na swoich odbiorców to ten, któremu ci odbiorcy ufają. Właśnie dlatego powinien konsekwentnie wybierać współprace i polecać tylko te produkty i usługi, które są spójne z tworzonym contentem i w które influencer naprawdę wierzy. Dzięki temu zaufanie społeczności będzie większe, co przełoży się na dużą liczbę zamówień i większe zyski dla marki.

5. Uczciwość

Marki weryfikują podstawowe wskaźniki takie jak: całkowity zasięg, zaangażowanie czy średnia liczba komentarzy. Na nic zda się w takim przypadku, kupowanie fałszywych obserwujących. Dlatego tak ważną cechą dobrego influencera jest uczciwość i transparentność. Co więcej, firmy wybierają twórców, którzy mają zbudowaną społeczność i są autentyczni w odbiorze. Dzięki temu, mają świadomość, że ich produkty czy usługi będą rzetelnie przedstawione społeczności.

 

Marta krzemińska awansuje na stanowisko head of client service w peppermint powered by quad

Brand New Galaxy wygrywa przetarg na obsługę marki Selgros

Vinted prezenty

Vinted sprawdził, co Polacy myślą o prezentach z drugiej ręki