Z najnowszej analizy domu mediowego MullenLowe MediaHub wynika, że tegoroczny Festiwal w Opolu pod względem przychodów reklamowych nie okazał się dla TVP1 kurą znoszącą złote jajka. Dom mediowy porównał wpływy reklamowe z transmisji Opola w latach 2012 – 1017. Oto wyniki:
Tegoroczne Opole zarobiło najmniej ze wszystkich analizowanych edycji od 2012 roku.
– Mimo dobrych oglądalności „Jubileuszu Maryli Rodowicz”, „Od Opola do Opola” czy „Premier”, pozostałe części zanotowały słabe wyniki – mówi Michał Bakalarczyk, ekspert rynku TV z MullenLowe MediaHub.
Dotkliwe były także spadki widowni podczas emisji bloków reklamowych.
– W niektórych przypadkach reklamy oglądało dwa razy mniej widzów niż sam program – zauważa Bakalarczyk.
W tym roku na niskim poziomie utrzymywała się także cena spotu przy Festiwalu. Średni koszt spotu wyniósł 29,9 tys zł, czyli najmniej w analizowanym okresie. W 2013 roku spot kosztował średnio 39,1 tys zł.